Mitsubishi L200 2.4DI-D: Prověřeno nečasem

Pracovní dodávka typu pick-up nutně nemusí být strohá a uniformní, je otázkou i zda přehnání touha po stylu je žádoucí. L200 nabízí vyvážený poměr práce i pohodlí v jednom.
mitsubishil200-titulka.jpgCelá galerie 6 Zdroj: archiv redakce

Hned v úvodu článku bych rád upozornil na to, že v nadpisu, je malé „en“ a nejde o žádnou politickou narážku na někdejšího předsedu vlády. Nečasem skutečně myslím počasí do kterého by, jak kdysi prohlásil jeden můj kolega, ani cyklistu nevyhnal. S novým Mitsubishi L200 jsem totiž vyjel na cesty ve chvíli, kdy se otevřelo nebe a začaly padat přívaly deště, a jak jsem se postupně blížil k našim horám, tak také sněhu.

Pokud obvykle chápu, že silničáři nemohou vyjet najednou na všechny, i ty nejzapadlejší silničky naší země, tak v okamžiku, kdy jsem já jel po dálnici směr Liberec, po silničářích opravdu nebylo ani stopy. Ovšem polských kamionů, které zastavovaly tak, jak jim přestaly pneumatiky sloužit, bylo všude opravdu hodně.

Mitsubishi L200, je dodávka, pick-up a představovat po dlouhých letech výroby tento model asi nemá cenu. Toto je poslední generace, se kterou jsme měli už několikrát tu čest, včetně verze v expediční výbavě, ve které jsme jezdili v tvrdém terénu, ale také nocovali.

Auto, které máme k dispozici teď, je z opačného ranku, jde o plnou, nejplnější výbavu, verzi vozu maximálně vybavenou co do komfortu a pohodlí, pokud u pracovního auta můžeme o pohodlí a komfortu mluvit, jakože ano.

Interiér

V kabině najdeme příjemné materiály, na pracovní auto až nezvykle měkké, nový čtyřramenný volant, ovládání čtyřkolky včetně uzavírání diferenciálu, klimatizaci, prostě vše, co potřebujete pro život v autě tohoto druhu, ovšem na omak i pohled příjemnější, než je zvykem.

Místo na zadní sedačkách je mírně omezené, ale to co, to k pick-upu patří, místa vpředu je dostatek, nicméně sedačky jsou spíše nižší a posez na nich je podobný tak nějak více k sezení v tanku než v osobním autě.

Abych zmínil to, čím se tato L200 odlišuje od ostatních, pak je tady roletka z příplatkové výbavě, která je uzamykatelná a kryje korbu plus některé další vizuální prvky, které, pokud si auto objednáte, nepřehlédnete.

Pohon

O pohon auta se stará 2,4 litrový naftový čtyřválec s výkonem 154 koní v 3500 otáčkách a točivým momentem 380 Nm v 1500 až 2500 otáčkách, se kterým je auto s hmotností kolem dvou tun tak akorát živé. Není to žádný závodník, ale nejpomalejší na silnici určitě nebudete, rozhodně ne ve chvíli, kdy na asfaltu bude ležet deset a více centimetrů sněhu a břečky.

Spotřeba

Spotřeba? Těžko definovat nějaký průměr, protože skutečně podmínky se měnily tak, že každou chvíli byly jiné, užíval jsem jak pohon jedné, tak obou náprav, včetně sofistikovanějšího nastavení pohonu všech kol, jezdil rychle když to šlo, pomalu se drápal marastem, nicméně spotřebu jsem neřešil, protože jsem měl plné ruce práce a pozornost jsem věnoval jiným věcem, než sledování číslo na tachometru.

Ovladatelnost

Je to pick-up, s tím souvisí ovládání,  jízdní vlastnosti a pokud chcete vědět, jak se s L200 jezdí, podívejte se prosím na některý z předchozích testů, zde je to stejné. Chci ale zmínit, jak se s autem jezdilo v situaci, kdy 90% ostatních účastníků kolem mne přestávalo jezdit, kolabovalo a horko-těžko zvládalo odstavit svá auta za krajnici a ne rovnou v jízdním pruhu.

Mitsubishi je těžké, takže i na velmi kluzkém povrchu spíše než to, že by utíkala zadní náprava do boku, stane se, že bude auto nedotáčivé,  Nicméně pokud povypínáte stabilizační systém a pokusíte se auto rozhodit, smykem určitě pojede.

Hrubé pneumatiky umí ukrajovat mokrý sníh, bahno, břečku a i při vyšší hmotnosti umí Mitsubishi projet velmi nepříjemný a drsný terénu. V jednu chvíli jsem dojel na silnici ke kruhovém objezdu, který jsem spíše tušil, byl zapadaný pod sněhem tak, že silnice, které z něj vedly, nebylo vůbec vidět. Musel jsem si přídí prorazit cestu závějemi, auto fungovalo, jelo, nezadýchalo se.

Jeden detail – je dobré, že je tady řada pomocných systémů a třeba že elektronika hlídá, zda jedete ve svém pruhu a upozorňuje na vyjetí pípnutím, při délce auta je ovšem zapotřebí najíždět si do zatáček, při tom křížit bílé čáry, a tudíž – nutit auto k pípání.

Verdikt

Závěrem mohu říct že L200 tak, jak jej znám, mám prostě rád, je to auto, které mě zatím nikdy nezklamalo. Ano, má své specifické využití, jet s ním tisíc kilometrů k moři a zase zpátky, s rodinou, na dovolenou, bych asi nechtěl, umím si představit vhodnější auta, ale jako pracanta, který vám nesedře kůži z prstů a i přes praktické využití nabídne dostatek pohodlí, ho musím hodnotit pozitivně.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2442
Převodovkašestistupňová automatická
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)113 / 154 v 3500
Točivý moment (Nm)380 v 1500 - 2500 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)174
Spotřeba paliva (l/100 km)6,9
Objem nádrže (l)75
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5195
Šířka (mm)1785
Výška (mm)1770
Rozvor náprav (mm)3000
Provozní hmotnost (kg)1895
Zavazadlový prostor (l)1850 x 1470 x 475
Ceny
Základní cena modelu677 350 Kč
16.1.2018 4:59| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist