autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Mitsubishi Evo MR FQ-340
Mitsubishi Evo MR FQ-340
Zatímco k nám se po mnohaletém čekání dostalo teprve nedávno základní Evo do prodeje, v Británii, kterou v devadesátých letech lomcovala jedna vlna Subarishimánie za druhou, je dodnes pravidlem, že jak Mitsubishi, tak Subaru každý půl rok přihazují na váhu stále vyššími výkony a jejich tradiční úpravci Ralliart (dnes Xtreme Automobiles) a Prodrive mají stále napilno.
V disciplíně „kdo dá víc“ tradičně vede Mitsubishi, které v posledních letech dosahuje u vrcholných modelů stále výkon přes tři sta koní. Subaru se to povedlo teprve minulý rok s přídavnou úpravou Prodrive a tento rok s verzí WR1 s výkonem 320 koní.
Mitsubishi však nemohlo zůstat dlouho pozadu a ke své předchozí vlajkové lodi FQ-330 přihodilo dalších dvanáct koní navrch na celkový 342 k. Navýšení dosahuje dalšími změnami na řídicí jednotce, turbu, setrvačníku a výfukovém potrubí. Od minulého modelu se má však odlišovat ještě větším důrazem na tvrdý a nekompromisní podvozek. O stupeň pevnější tlumiče Bilstein sice zajišťují vynikající přilnavost, ale o komfortní jízdě se mluvit nedá.
Mitsubishi Lancer fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zrychlení na 96 km/h trvá 4,4 s a převodovka má zesílené synchrony a novou spojku pro hladší řazení. Rozměrné brzdy se šestispístkovými třmeny mají soutěžní povahu a vyžadují zahřátí, než začnou doopravdy fungovat. Stupeň adheze od pneumatik Yokohama tradičně bere dech.
Jestli bude však pro někoho i tohle auto málo, Mitsubishi plánuje ke konci roku uvést omezenou sérii třiceti kusů na oslavu třicátého výročí svého působení na britském trhu, která bude mít rovných 400 koní. Její cena se bude pohybovat v přepočtu kolem 2,2 mil Kč.
Mitsubishi dokonce zvažovalo ještě odvážnější pětisetkoňovou verzi, ale u ní by se cena vyšplhala až k 2,5 milionu Kč, a to by bylo prý příliš i pro tak nadšenecký trh, jakým jsou v tomto případě Britské ostrovy.
redakce autoweb.cz