Mitsubishi Eclipse: Další obživlé japonské kupé

Výroba čtvrté generace Eclipse před měsícem bez náhrady skončila, ale podle šéfa amerického zastoupení značky není všem dnům konec. Co nás čeká?

Šéf severoamreického zastoupení Mitsubishi Greg Adams v rozhovoru s médii řekl, že kupé Eclipse „se vždy dřív nebo později vrátí“. To má k potvrzení nového sportovního modelu z Japonska daleko. Znamená to však, že si také Mitsubishi všimlo zvýšeného zájmu o malé zadokolky ze země vycházejícího slunce. Trend mají přirozně na svědomí Subaru a Toyota, nové sportovní náčiní však chystá také Honda.

Pokud by snad na návrat Eclipse došlo – jedno jestli s pohonem předních, zadních, nebo všech kol – nebyl by to přímo návrat ze záhrobí. Výroba čtvrté generace auta totiž skončila letos v srpnu. Pravdou nicméně je, že Mitsubishi nemá v současnosti rozpracovaného nástupce, páté generace Eclipse se tedy nedočkáme dřív než za tři roky.To je přirozeně optimistický scénář. V praxi nejspíš bude nějakou dobu trvat, než se Mitsubishi vůbec pohne k činu. Pokud se pohne – má dost jiných problémů. Na druhou stranu Adamsova formulace vyvolává několik otázek. Model Eclipse se totiž nikdy na trh nevracel ani dřív, ani později. Vyráběl se nepřetržitě od roku 1989 až do letoška, šéf důležité pobočky automobilky tedy možná naznačuje něco konkrétního. Nebo pouze naráží na skutečnost, že Mitsubishi na své sportovní kupé nikdy nebylo příliš fixované a k vývoji dalších generací přistupovalo se značným nadhledem.

Mitsubishi Eclipse přišlo na svět koncem osmdesátých let jako laciná předokolka pro začínající pouliční sportovce. Mělo dvoulitrový čtyřválcový motor původem od Chrysleru, s nímž Japonci spolupracovali na vývoji i výrobě. Už od počátku však na vrcholu nabídky stála verze s pohonem všech kol, dvěma samosvornými diferenciály (uprostřed a vzadu) a přeplňovaným motorem 4G63 (poháněl Lancer Evo od první generace po devátou) o výkonu 210 koní. Stejnou techniku zdědila i druhá generace (možná ji znáte z Rychle a Zběsile).Třetí vtělení Eclipse vyjelo v roce 1999 na platformě sedanu Galant, díky níž dostalo poprvé šestiválcový motor. Nejsilnější verze měla dál 210 koní, z nabídky však zmizel pohon všech kol. Čtvrtá generace je na tom podobně, ale její výkon vyskočil přes 260 koní.

Pokud tedy chcete snít o novém modelu (nic jiného než sny vám zatím nabídnout nemůžeme), představujte is čtyřkolku z Eva X – malou platformu s pohonem zadních kol Mitsubishi nemá a sportovní předokolky, zdá se, vychází z módy – a motor o výkonu bezpečně nad dvěma stovkami koní. Podobně jako v případě dua od Toyoty a Subaru nejspíš můžeme očekávat kompaktní rozměry a čtyřválcový motor. V úvau připadají také elektromotory, hybridy a všechny ty zelené vynálezy, kterým Mitsubishi v poslední době tolik fandí.

autoweb.cz

6.10.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist