autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi ASX > Mitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo
Mitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo
Je-li vám nové Mitsubishi ASX povědomé, pak vězte, že se v podstatě koukáte na Renault Captur. Hlavní rozdíl hledejte v počtu kosočtverečků. Místo jednoho tu najdete rovnou tři. Ale jen na přední masce, zatímco vzadu najdete typický dlouhý nápis M I T S U B I S H I.
Víc rozdílů byste museli hledat pod lupou. A vlastně to vůbec ničemu nevadí. Pokud bych totiž chtěl ve zkratce shrnout mezigenerační obrození modelu ASX, použil bych parafrázi Neila Armstronga: Malý krok pro člověka, velký krok pro Mitsubishi.
Hezčí ze všech úhlů
Mně osobně přišlo původní ASX vždycky sympatické, hlavně tím, že svým poněkud oldschool pojetím reprezentovalo staré dobré časy. Prostě si to auto vůbec na nic nehrálo.
Pohled zvenčí je ovšem na nové ASX podle mého skromného názoru přece jenom veselejší a uvnitř je potom moderní kokpit na míle vzdálený původním hardcore devadesátkám.
Pod kapotu také zavál svěží vítr. Ne že bych poctivý benzinový atmosférický dvoulitr s parádním manuálem s koženou hlavicí řazení z ostrého Eva neměl v lásce, naopak to byly nejsvětlejší stránky původního ASX, ale musíme jít prostě s dobou.
Takže si po novém můžete vybrat ze známého menu: vedle moderního hybridu a plug-inu také klasický litrový tříválec s 91 koňmi a 160 Nm a třináctistovku se čtyřmi válci o výkonu 140 koní a 260 Nm, v případě sedmistupňové dvouspojky navíc ještě o 18 koní a 10 Nm silnější.
Podívejte se na videotest nového Mitsubishi ASX
Já jsem testoval poslední zmíněnou variantu a musím uznat, že je to dobrá kombinace. Motor má slušnou páru, ostatně na stovku zrychlí za slušných 8,5 sekundy. Vlastně mi motor svojí jadrností dost připomíná starý dvoulitr.
A dvouspojka neřadí vůbec špatně. Ale stejně si říkám, jak dobré to musí být s manuálem, byť mírně slabším motorem. Nebál bych se to označit za petrolheadskou variantu, což pro francouzský crossover do města je značná pochvala.
Úsměv na tváři mi ovšem vzala první projížďka městem, kam je ostatně tohle auto určené především. Podvozek se totiž příliš nepovedl, především co do komfortu.
Sebemenší nerovnost, natož třeba past ve formě propadlého kanálu, totiž nepříjemně bouchne a zatřese autem. Část viny dávám zbytečně velkým 18“ kolům, která se váží k vyšším stupňům výbavy.
Je to škoda, protože ve spojitosti s jinak velmi povedeným motorem mohlo Mitsubishi ASX aspirovat na skrytý klenot. Zpoza volantu je to jinak fajn auto na řízení, které neskrývá nadšení vrhat se do zatáček. Jenom musejí být vylité zrcadlově hladkým asfaltem.
Víc muziky za míň peněz
Závěrečný pohled do ceníku skýtá jednu celkem kuriózní situaci. Díky slevám totiž aktuálně pořídíte druhou výbavu Invite (471 960 Kč) levněji než základní výbavu Inform (484 960 Kč). V obou případech pak máte na výběr pouze motor 1.0 MPI-T.
Srdíčko mě ale táhne k 1.3 DI-T s manuálem ve výbavě Intense. Trochu mě však mrzí typicky japonské škálování výbavových stupňů, kdy třeba vyhřívání sedaček a volantu najdete až v předposlední výbavě Intense+, takže si musíte připlatit i za věci, které nechcete.