autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi ASX > Mitsubishi ASX 2.2 DI-D (2014)
Mitsubishi ASX 2.2 DI-D (2014)
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 8
Praktičnost 6
X-Factor 4
Celkové hodnocení 6.4
Radosti
Pohodlný podvozek; snadná ovladatelnost
Starosti
Kultivovanost motoru; lacinější interiér; ambiciózní cena
Mitsubishi ASX prodělalo drobný facelift již před nějakým časem a pro nás určitě není neznámým autem. V provedení se základní šestnáctistovkou jsme jej před nějakým časem měli v redakci, nyní však automobilka rozšířila paletu motorů a k nám tak zavítala specifikace z opačného konce nabídky – vrcholný turbodiesel 2.2 DI-D původem z většího Outlanderu.
Na první pohled nenabízí oproti menšímu agregátu 1.8 DI-D žádné výhody, vždyť výkon 150 koní je totožný. Až bližší prozkoumání technických údajů odhalí, že nabízí vyšší točivý moment 360 Nm (o 60 Nm oproti motoru 1.8 DI-D) v širším a níže položeném spektru otáček (1500 – 2750 ot./min. vs 2000 – 3000 ot./min.). Papírově si však ASX použitím většího motoru uškodilo, a to o 0,8 s pomalejším zrychlením z 0 na
Zejména i proto, že osmnáctistovka se dodává pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco větší „dva dvojka“ výhradně s automatem o totožném počtu rychlostních stupňů. A právě tady vězí zásadní rozdíl mezi oběma motorizacemi. Pokud chcete přenechat řazení na automatice, jinou možnost než vrcholný turbodiesel 2.2 DI-D nemáte.
A volba to rozhodně není špatná. Na rozpohybování téměř
Drobným zklamáním je nastavená logika řazení z pátého na šestý stupeň, kdy se motor na pětku zbytečně vytáčí a řídicí jednotka zařadí šestku až při vysokých
Potěší také možnost řadit manuálně pádly pod volantem, která jsou na poměry pěkně provedena a uvnitř jsou možná tím nejpovedenějším detailem. Ergonomie je na dobré úrovni, jinak je třeba počítat s tradiční směsici tvrdších plastů a designu bez většího projevu emocí. Co však emoce vyvolává (a ne zrovna příjemné) je přehršel nepříjemných zvukových upozornění na nejmenší maličkosti. Proč musí být každé stisknutí tlačítka doprovázeno pípnutím jako z dob prvních mobilních telefonů nebo upozornění nezapnutých pásů obtěžovat už po zapnutí zapalování?
Přestože osobně stále nedokáži přijít na chuť recyklovanému vzhledu přídě, jejíž kořeny sahají k Lanceru Evolution, alespoň si zevnějšek zachovává svoji osobitou a jasně rozeznatelnou tvář. Vzhled je však silně subjektivní disciplínou a posouzení líbivosti nechám na každém podle vlastního vkusu, ovšem poznámku ke kontrastnímu oplastování si neodpustím. Imitace karbonových vláken je nevkusně a lacině zpracovaná a slícování např. na krytech zrcátek vyloženě bije do očí. Za 30 tisíc korun jde o drahý a (z ochranného hlediska třeba v terénu) nefunkční příplatek. Ovšem proti gustu…
Pravdou zůstává, že po stránce jízdní není Mitsubishi ASX nezajímavé auto. Přesné řízení s rozpoznatelnými zbytky citu nevyvolá vyložené nadšení z řízení, ale auto se díky němu příjemně ovládá, a přestože je lepší na podvozek netlačit, jelikož se více naklání, komfortní a houpavé naladění tu je vítané. Využití na delší cesty nahrává i solidní prostornost v podélném směru a praktičnost interiéru, který slibuje 442 litrů v zavazadlovém prostoru, s příplatkovým originálním příslušenstvím až 488 litrů.
Verdikt
Větší motor 2.2 DI-D vzhledem k prakticky nezměněné dynamice příliš smyslu nedává, pokud ovšem vyloženě netoužíte po automatické převodovce. Poněkud ambiciózní cena také nehraje novému turbodieselu příliš do karet, nutno však uznat, že už ve stupni Intense dostanete bohatou výbavu. Pokud však hledáte crossover se silným turbodieselem, který dobře jezdí a téměř vše, na co sáhne, dělá přesně tak, jak má, Nissan Qashqai je stále tím autem, které se mi při vyslovení těchto požadavků dere na mysl jako první.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2268 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 215/60 R17 |
Pneumatiky vzadu | 215/60 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110 / 150 v 3500 |
Točivý moment (Nm) | 360 v 1500 - 2750 |
0-100 km/h (s) | 10,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,1 / 5,1 / 5,8 |
Objem nádrže (l) | 63 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4295 |
Šířka (mm) | 1770 |
Výška (mm) | 1615 |
Rozvor náprav (mm) | 2670 |
Provozní hmotnost (kg) | 1595 |
Celková hmotnost (kg) | 2060 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 745 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1400 |
Zavazadlový prostor (l) | 442 / 1219 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 484 000 Kč / 369 900 Kč v akci (1.6 MIVEC 117 k Inform) |
Základní cena test. verze | 790 000 Kč / 630 000 Kč v akci (2.2 DI-D 150 k Intense) |