Mini Clubman (2014) odhalen, svůj styl dává na oltář rozměrům a praktičnosti

Clubman s miniaturními dodatečnými dveřmi otevíranými proti směru jízdy je minulostí, nový ženevský koncept jde poněkud konvenčnější cestou.

Britské Mini opustilo myšlenku malého městského vozu už poměrně dávno, takže pohoršovat se nad rozměry dnešních modelů jako je třeba Countryman jaksi postrádá smysl, nárůst rozměrů aut této značky však zřejmě nekončí. Ženevská studie Clubman má na délku až 4223 mm, šířka činí 1844 mm a na výšku měří 1450 mm. Jinak řečeno, oproti předchůdci je tento vůz širší o 17 cm a delší dokonce až o 26 centimetrů, takže na parkovišti zabere více místa než výše zmiňovaný crossover.


Proč výrobce tomuto trendu podlehl, snad není příliš těžké uhodnout. Jak říká zveřejněná tisková zpráva, automobilka chce nabídnout „více prostoru“ a tím pádem také „více Mini“, což jí má samozřejmě poskytnout také výhodu před nejbližší konkurencí. Pokud tomu tak skutečně je, docela by nás zajímala také délka rozvoru anebo velikost zavazadelníků, zrovna tato čísla však v oficiálním sdělení jaksi chybí.

Ačkoli je novinka prezentována jako koncept, ani v nejmenším nepochybujeme, že jde téměř o stoprocentně věrný předobraz sériového modelu, který byl několikrát nafocen s kamuflážní výstrojí a jednou už dokonce i bez něj. Kolegové z britského Autocaru, kteří mají k Mini zaručeně blízko navíc tvrdí, že se nový sériový Clubman objeví v prodeji ještě před koncem letošního roku.

Ženevské auto je samo sebou postaveno na nové modulární platformě UKL společné nejen se všemi novými Mini ale rovněž BMW 2 Active Tourer. Automobilka konkrétní pohonnou jednotku v souvislosti s konceptem nezmiňuje, mezi jeho předními podběhy se však zcela jistě najde místo pro nové tří a čtyřválcové motory s objemem 1,5 a 2,0 litru a chybět nebude asi ani nová přeplňovaná dvanáctistovka z Mini One o výkonu 102 koní.

Pokud jde o design, už bylo řečeno, že nový Clubman se zbaví malých „sebevražedných“ dveří montovaných pouze na jednu stranu. Místo toho nabídne dva páry klasických dveří. Co naopak zůstává, jsou „dělená vrata“ místo klasického víka zavazadlového prostoru, nově se však otevírají společně se širokými, horizontálně uloženými světly.

Zatímco u exteriéru působí trochu nepatřičně pouze velká devatenáctipalcová kola, čtyřmístná kabina se zdá být na přeprodukční auto přeci jen příliš futuristická. Máme za to, že se v ní design příštích modelů Mini téměř jistě odráží, třeba výdechy ventilaci či náznak tlačítek na tříramenném volantu však příliš funkčně nevypadají.

Velké Mini s přídomkem Clubman si odbude svou veřejnou světovou premiéru už příští týden v Ženevě, kde by mohlo mateřské BMW prozradit další detaily spojené s technikou a termínem uvedení. Pokud se tak stane, dosud známé informace rozhodně doplníme.

26.2.2014 8:02| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist