MG4 XPower představuje zábavnou hračku postavenou na stádu 435 koní. Překvapí cenou pod milion korun a nabídne dostatek pobavení

Zrychlení z 0 na 100 km za 3,8 sekundy a drtivá porážka Nissanu GT-R a Lamborghini Gallardo v drag racu? MG4 XPower je skrytý diamant, o kterém mnozí z vás ani netušili. I proto jsme ho podrobili testu na mosteckém polygonu.
hk_0333-1100x618.jpg Zdroj: MG

Značka MG zvolila, především na českém trhu, dobrou strategii. Profiluje se extrémně prozákaznicky a svými modely neustále říká „jsme nejlepší v poměru cena/výkon na nové auto“.  Na druhou stranu do vás nehustí, že jejich auta jsou nepřekonatelná. No a když to nejméně čekáte, vyjedou s modelem, který na rovince dokáže potrápit japonský i italský supersport.

Jezdí dobře, to nemůžeme říct

Říkáte si, že to určitě musí být jenom marketingová tlačenka… no, není. MG4 XPower je fakt zábavné auto. Na okruhové ježdění sice můžete zapomenout, ale na sportovní vyblbnutí se můžete těšit. Zrychlení má brutální, brzdy to utáhnou a charakter má veliký.

MG4 XPower využívá dva elektromotory o výkonu 150 kW vpředu a 170 kW na zadní nápravě, která disponuje elektronicky řízeným diferenciálem. Primárně se k pohonu využívá onen zadní elektromotor, takže nejde o stálou čtyřkolku.  Přední kola jsou poháněna systémem, který využívá mechanickou volnoběžku umožňující bleskové zapojení do dvou setin sekundy. Celkově tak můžete do zad poslat až 435 koní, což v reálu vážně lze.

Fakt, že má auto zrychlení a výkon prověřil mostecký polygon dokonale. Stačilo vůz nastavit na sportovní režim s minimem rekuperace a zkusit si hned od začátku funkci Launch control, tedy zároveň sešlápnout jak pedál plynu i brzdy, a pro vystřelení následně uvolnit brzdový pedál. XPower v okamžik vyrazil vpřed a při lehkém mrknutí oka už jsme byli na skoro dálniční rychlosti. Zrychlení je ale jedna věc, po které následuje to zásadní, prudké brzdění. Překvapivě i to šlo velmi hladce a pedál okamžitě reagoval na povel. Jasně velkou roli hraje v tomhle případě pár faktorů. První, že na předku máte 345 mm brzdové chlazené kotouče. Druhý, zvýšila se tuhost brzdičů. Třetí, váha auta je „jen“ 1,8 tuny. Píšeme „jen“, protože jiné elektromobily váží podstatně víc. Díky souhře všech těchto nuancí, dokáže mít XPower brzdnou dráhu (ze 100 na 0 km/h) pouhých 33,9 metrů.

Je rychlé a drží

V zatáčkách a prudké změně směru mezi kužely jsme tak nějak všichni očekávali, že auto bude nedotáčivé. Ale mýlili jsme se. Inženýři zapracovali na tuhosti podvozku – použili tak tužší stabilizátory. Autu darovali přední hliníková ramena pro lepší přenos vysokého točivého momentu přední nápravy, přidali vratnou pružinu tlumičů pro snížení naklánění karoserie v zatáčce nebo při rychlé změně jízdního pruhu a celkově má tak podvozek tužší řízení s větší přesností a rychlejší odezvou. V praxi se pak všechno projevilo hlavně při prudké změně směru, kdy auto povolně šlo za volantem a nemělo tendenci jít rovně do zatáčky. Stejně tak absence náklonu byla překvapivá.

Kde nás XPower nechal trošku na pochybách bylo na kluzné ploše a ve chvíli hodně stočeného volantu v zatáčce při prudkém šlapání na plyn. V obou případech jsme měli pocit, jako by si auto rozmýšlelo, co má dělat a radši nám vzalo možnost použití plynu naplno, abychom neudělali nějakou nerozvážnost. V podstatě jsme v tu chvíli jen čekali, kdy se opětovně budeme moci chytit a vše nějak ukorigovat. A tady se domníváme, že přichází ta chvíle zmínit, že XPower není pro driftovací a extrémně naladěné maniaky, co mají tendenci jezdit do každé zatáčky driftem a neexistuje pro ně nic jiného než zadokolka, protože předokolka je pro ně sprosté slovo. Můžete s ním divočit, ale nesmíte na něj spěchat. Pohyby by měly být korigované a decentní, a ne horkokrevné. Tím nechceme nějak MG v tomhle bránit, protože nějakou lehkou softwarovou úpravu by to chtělo, ale zase si pojďme uvědomit, že MG4 XPower je sportovním autem v cenové hladině do milionu korun (pokud ho zvolíte v matném laku Green edition, který hraje velmi příjemnou souhru s oranžovými brzdovými třmeny).

Dejme XPoweru čas na to, aby se ukázal

MG4 XPower má šanci na úspěch u normálních zákazníků se sportovní duší. Ostatně i tiskový mluvčí značky MG, Marek Vodička, připustil, že pro něj bylo překvapením, že první zákazník byl 70letý muž a ne potetovaný hipster. Upřímně si ale dokážu představit, že by si zeleného sršně koupila i mladá žena toužící po trochu té zábavy za volantem. On totiž ten výkon v souladu s relativně nízkou cenu je celkem slyšitelný argument pro onu porci legrace. Uvidíme, dáme XPoweru čas a necháme český lid, ať rozhodně. Věříme ale, že chytne za srdce nejednoho petrolheada.

 

6.4.2024 7:00| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: autorský text, MG

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist