autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Mercury Custom Pro Street (r. 1951)
Mercury Custom Pro Street (r. 1951)
Mercury Custom v podobě, v jaké jej vidíte na fotografiích, vyjel v roce 1949. Novější provedení spatřilo světlo světa v roce 1952. Verze Pro Street, která zdobí showroom autocentra AAA AUTO v Praze vychází z vozu vyrobeného v roce 1951.
Jedná se o speciál upravený pro sprint na čtvrt míle. Zejména příď automobilu ale jasně prozrazuje, z jakého modelu vychází. Taktéž interiér prošel minimem změn. Mezi zaměstnanci bazaru si pro svůj vzhled získal přezdívku „assassin“ (anglické označení pro nájemného vraha) a nutno říci, že při nejmenším takový respekt budí.
Za volantem
Prostorné kupé potěší měkkými a pohodlnými sedadly a množstvím chromu v interiéru. Výhled kamkoliv jinam než vpřed je ale kvůli úzkým okénkům mizerný.
Po odklopení opěradla přední lavice je přístup k zadním sedadlům nad očekávání dobrý. Ale kdo by chtěl v takovémhle autě sedět vzadu?
Interiéru dominuje dřevem obložený volat s logem GT a chromový volič automatické převodovky. Startuje se tlačítkem na palubní desce.
Pod kapotou najdete osmiválec o objemu 10,25 litru a brutálním výkonu 884 koní! Poháněna jsou samozřejmě zadní kola obutá do extrémně širokých pneumatik.
Jízdní výkony ani spotřebu neznáme, zato cena za tento unikát tajemstvím není. 899 000 Kč nám vzhledem k jeho výjimečnosti nepřijde tolik.
Časté závady
Pokud hledáte „ameriku“, ať už naprosto sériovou, nebo zcela mimořádný kus, počítejte se vším. Mnoho vozů má neoriginální díly, což může znemožnit jejich přihlášení na veteránské značky, pozor si dejte na korozi, ale i vady motoru.
Velmi častý je nepravidelný běh pohonné jednotky, vynechávání či zcela nefunkční jeden válec agregátu. Velký problém může znamenat závada automatické převodovky.
Motorizace
10,25 V8 / 650 kW (884 k)
KLADY
výjimečnost vozu
historická hodnota
exkluzivní vzhled
výkon motoru
ZÁPORY
problematický servis
Milan Jirouš