autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz G > Mercedes slaví 55 let divize AMG, vybral si k tomu nezvyklý vůz
Mercedes slaví 55 let divize AMG, vybral si k tomu nezvyklý vůz
Více než dvě desetiletí má výjimečné postavení v portfoliu AMG také Třída G, která je s označením AMG králem sportovních výkonů mezi terénními automobily. Díky opravdu kultovnímu postavení Třídy G je speciální model Mercedes-AMG G 63 „Edition 55“ ideálním ambasadorem pro zahájení oslav 55. výročí značky sportovních a vysokovýkonných automobilů. Ambice značky Mercedes-AMG nabízet zákazníkům nejvyšší možnou individualitu a exkluzivitu umocňují mimořádně vytříbené detaily výbavy. Zákazníci mohou jubilejní model objednávat až do října 2022. Další narozeninová překvapení budou následovat v nadcházejících měsících.
Mercedes-AMG G 63 „Edition 55“ se dodává s obsidiánově černým metalickým lakem nebo s lakem G manufaktur v odstínu bílá opalith bright. S lakem karoserie barevně ladí fólie s logem AMG včetně sešikmených prvků na obou stranách vozu. Spolu se sadami AMG Night a AMG Night II vytvářejí napínavé kontrasty 22“ kovaná kola AMG v matně šedém odstínu tantal s rozdvojenými paprsky a leštěnými okraji ráfků. O velké pozornosti věnované detailům svědčí také stříbřitě chromované víko palivové nádrže s nápisem AMG.
Interiéru vládne kontrast mezi černou a červenou barvou. Řidiče vítají prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeně osvětleným nápisem AMG. S tím ladí také červené kontrastní prošívání a červeně vytkaný nápis „Edition 55“ na černých podlahových rohožích AMG z velmi kvalitního veluru. Také volant AMG Performance obšitý mikrovláknem
DINAMICA připomíná plaketami „AMG“ a „55“ ve své dolní části významné jubileum a ze speciálního modelu vytváří exkluzivní sběratelský kousek. Sedadla AMG se specifickým designem jsou čalouněna dvoubarevnou kůží Nappa v odstínech červená classic/černá. Exkluzivní atmosféru interiéru završují ozdobné prvky AMG z matného uhlíkového kompozitu.
Čtěte také:
- Maserati představuje nové SUV Grecale, dostane motor ze supersportu i elektrický pohon
- Test Porsche Macan GTS: Nejlepší na konec
- Test Audi SQ8 4.0 TFSI quattro: Změna k lepšímu?
Součástí standardní výbavy je také na míru střižená ochranná plachta AMG na vůz zaparkovaný v garáži. Prodyšná vnější vrstva z pevné tkaniny z umělých vláken a antistatická vnitřní vrstva z flanelu chrání vozidlo před prachem a poškrábáním.
55 let úspěšné historie značky Mercedes-AMG
V roce 1967 inženýry Hansem Wernerem Aufrechtem a Erhardem Melcherem založená společnost neustále upevňovala svou pozici mimořádně úspěšné značky vysokovýkonných a sportovních vozů bezpočtem úspěchů v motoristickém sportu i vyvíjením jedinečných automobilů pro běžný silniční provoz. V současnosti je společnost se sídlem v Affalterbachu stoprocentní dceřinou firmou koncernu Mercedes-Benz Group AG a jeho sportovní chloubou. V současné době již více než 2000 zaměstnanců podřizuje svou činnost naplňování příslibu značky „Driving Performance“, v němž se snoubí klíčové silné stránky značky AMG: vrcholné technologie a vášeň pro dynamické a emocionální produkty.
Aktuální portfolio značky Mercedes-AMG zahrnuje více než 50 modelů s rozsahem výkonu od 225 kW (306 k) do 620 kW (843 k) v případě prvního vysokovýkonného hybridního vozu z Affalterbachu, modelu Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Výběr sahá od vysokovýkonných vozů v různých karosářských verzích až po sportovní vozy vyvinuté kompletně ve vlastní režii, jako například Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé nebo nový Mercedes-AMG SL. Také nabídka pohonů se neustále rozšiřovala v reakci na požadavky trhu a přání zákazníků a aktuálně zahrnuje spalovací motory se čtyřmi, šesti nebo osmi válci a optimalizovanou hospodárností.
Mercedes-AMG kromě toho důsledně kráčí po cestě k budoucnosti sportovní jízdy („Future of Driving Performance“) a pod označením E PERFORMANCE nabízí vysokovýkonné hybridní vozy se speciálním uspořádáním pohonu a technikou odvozenou z vozů Formule 1. Součástí portfolia jsou rovněž výhradně elektricky poháněné varianty AMG na základě koncernové platformy EVA2. V blízké budoucnosti budou navíc následovat zcela samostatné modely AMG s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů, které vznikají na nové elektromobilové platformě AMG.EA, jež je kompletně plodem vlastního vývoje.
Značka Mercedes-AMG vstoupila po 145 979 dodaných vozech v roce 2021 a meziročním nárůstu o 16,7 procenta do jubilejního roku na vlně rekordních prodejů.
Více než dvě desetiletí vysokovýkonných vozů Třídy G
První sériově vyráběná varianta AMG Třídy G se postavila na start v roce 1999 u příležitosti 20. výročí offroadové legendy. Model G 55 AMG začal psát novou, mimořádně úspěšnou kapitolu historie Třídy G. Atmosféricky plněný osmiválec se zdvihovým objemem 5,5 litru, tříventilovou technikou a dvojitým zapalováním dosahoval nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a poskytoval maximální točivý moment 525 N.m při 3000 min-1. V roce 2002 stanovil nová měřítka model G 63 AMG. Pod kapotu Třídy G tak poprvé zavítal dvanáctiválcový motor.
Vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,3 litru a atmosférickým plněním byl vyladěn na nejvyšší výkon 326 kW (444 k) a maximální točivý moment 620 N.m. Tehdy nejvýkonnější Třída G se vyráběla výhradně na přání zákazníka v manufaktuře AMG v Affalterbach. V roce 2004 následoval ještě výkonnější model G 55 AMG. Jeho motor V8 přeplňovaný kompresorem poskytoval nejvyšší výkon 350 kW (476 k). Dalším vrcholem byla premiéra modelu G 65 AMG v roce 2012. Jeho motor V12 o výkonu 450 kW (612 k) dosahoval točivého momentu 1000 N.m.
Aktuální Mercedes-AMG G 63 na tuto úspěšnou historii důsledně navazuje. Své jedinečné postavení mezi vysokovýkonnými terénními vozy umocňuje výkonným pohonem, podvozkem AMG RIDE CONTROL, specifickými jízdními režimy AMG a luxusním interiérem. Základem typických jízdních výkonů AMG na zpevněných silnicích i mimo ně je motor AMG V8 4,0 litru Biturbo s nejvyšším výkonem 430 kW (585 k) a maximálním točivým momentem 850 N.m, pohon všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů a rozdělováním točivého momentu s důrazem na zadní nápravu (40:60), extrémně rychle řadící 9stupňová samočinná převodovka, nezávislé zavěšení předních kol na dvojicích příčných ramen a adaptivní tlumiče.