autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes (prý) chystá řadový šestiválec
Mercedes (prý) chystá řadový šestiválec
Magazín CAR má dobré kontakty. Jeho nový článek se odvolává na inženýra automobilky Mercedes-Benz, který musí zůstat anonymní, když přináší nekolik překvapivých informací. Kromě několika technických detailů o chystaných motorech je tou nejzajímavější skutečnost, že Mercedes chce opět začít vyrábět řadové šestiválce. Nejen to, koncepce s válci v řadě by měla v nabídce šestiválců zcela nahradit vidlicové motory.
Mercedes-Benz by se tak vrátil na bojiště, které před deseti lety vyklidil BMW. Kuriózní je, že zpráva ze Stuttgartu přichází právě v době, kdy se začíná opatrně mluvit o prvním vidlicovém šestiválci z Mnichova. BMW na řadových šestiválcích vystavělo část své image, ale ani u Mercedesu nejsou začátečníci. Poslední motor v tomto uspořádání namontovali do auta v roce 2001, kdy diesel o objemu 3,2 litru nahradil třílitrový vidlicový šestiválec (oba 320 CDI).Zpráva o návratu řadových motorů by neměla být pouhým komunikačním šumem – autor článku byl podle vlastních slov stejně zaskočen jako my, informaci si proto ověřoval. Pokud nejmenovanému inženýrovi chcete věřit, počítejte s novými jednotkami v roce 2015. Jsou součátí nedávno schválených plánů Mercedesu. Nejen to – plány naopak vůbec nepočítají s vidlicovými šestiválci – zážehovými ani vznětovými.
Němci samozřejmě myslí také na další motory. Ve vývoji je větší počet čtyřválcových jednotek, Mercedes chce jejich nabídku výrazně rozšířit. Na druhém konci portfolia sice automobilka má přeplňované osmiválce od 4,6 litru výš, chystá však menší a levnější motor. Jeho osm válců by mělo mít čtyři litry objemu.
Konečně ke zmiňované třídě E z karbonu. Zprávy o ní pochází z jiného zdroje – z německého Auto Bildu. Co přesně Mercedes s autem zamýšlí, není jasné, ale má vážit neuvěřitelných 1300 kilogramů, tedy o 350 kg méně než standardní model. Designéři prý dostali volnou ruku, takže design má připomínat spíš CLS a auto možná nedostane ani B-sloupky. Nebude je potřebovat, karbonová skořepina má být pevná i bez nich. Stejně jako motorů, i lehké třídy E se dočkáme v roce 2015.
Martin Plaštiak