Mercedes prezentuje v Motorlandu Bělá téměř celou modelovou škálu

Ideální příležitost, jak srovnat výkony, vyřešit osobní potřebu v závislosti na typu, kategorii či velikosti zavazadlového prostoru. S akcentem na sportovní jízdu, bezpečnost i ekologickou stopu.

V jednu chvíli jsme se pokusili všechny modely značky Mercedes-Benz, které se na místě vyskytovaly, spočítat, ale marně… bylo jich opravdu hodně. A tím „hodně“ myslíme „skoro všechny.“ Na místě chyběly delikatesy typu G 500 4×42 či AMG GT, což nám zrovna žíly netrhalo – právě tyto stroje už jsem testovali v samostatných redakčních testech, nicméně jinak bylo k dispozici pro novináře, a ve zbytku víkendu pro veřejnost, zákazníky, snad vše od třídy A až po S.

Třeba jen roadstery SLC stály vedle sebe hned v několika provedeních, od SLC 200, přes naftový exemplář, až po vrcholnou benzínovou verzi, hned vedle čekalo dramatičtější SL. Je libo třídu S bez střechy? Ano, je tady, jednou se jezdí, a tou druhou, s přízviskem AMG a cenovou u šesti milionů korun. Nesmíme ovšem zapomenout na premiérové představení třídy C Cabrio, tento model v poslední generaci byl tuzemské veřejnosti odhalen poprvé!

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Co jsme vyzkoušeli my? Dva vozy, se kterými jsem při redakčním testování zatím neměli tu čest, tedy ne zcela. Třídu G jsem testovali, ale ne v terénu na offroadovém polygonu, takže výlet mimo zpevněnou silnici určitě nemohl zůstat nevyužitý. Popisovat jízdu netřeba, stačilo uzamknout mezinápravu a G pak projelo předem připravenou trasu bez ztráty kytičky a ani se nezadýchalo.

Druhým strojem, který nás zajímal, bylo hybridní SUV třídy GLE a nutno říct, že si Mercedes s hybridní technologií rozumí. Na elektřinu lze jet třicet kilometrů, v hybridním režimu pak auto pracuje hladce a plynule. Řešit spotřebu by bylo irelevantní, protože jsme ujely velmi málo na to, abychom apetit hodnotily, krátkodobě si vůz řekl o šestnáct litrů a to je jistě vzhledem k jeho výkonu, rozměrům a hmotnosti v pořádku.

Kromě SUV pak bylo na místě k dispozici také hybridní třída S a další vozy, nakonec i plně elektrické B. Velkou pozornost mělo nové E – a to, jak samo, bez řidiče, autonomně parkovalo do podélného parkovacího místa, jen ovládáno na dálku přes mobilní telefon. I když to je spíše jen dramatičtější ukázka mnohem širší plejády bezpečnostních systémů, které E-Klasse nabízí a kterými disponuje.

15.7.2016 7:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist