autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz c > Hoax: Mercedes hodlá znovuobnovit své motory V8 u modelů AMG C a E. Současné čtyřválce se neprodávají
Hoax: Mercedes hodlá znovuobnovit své motory V8 u modelů AMG C a E. Současné čtyřválce se neprodávají
Stuttgartská automobilka před nedávnou dobou na trh uvedla vrcholnou verzi AMG C63 S E Performance s plug-in hybridním čtyřválcem. Zmenšené pohonné ústrojí má pod kapotou ukrývat i větší třída E. Dle informací některých webů se ale značka měla vrátit zpět k čtyřlitrovým osmiválcům. Fakticky se ale nic takového dít nebude. Potvrdil to PR manažer českého zastoupení Mercedes-Benz i CEO divize AMG . Nerelevantní zprávy se šíří i o prodejích nového nadupaného sedanu.
Recenze Mercedesu-Benz třídy C
Čtyřválec zákazníky odrazuje
Modely AMG byly vždy známy svou brutální silou a agresivním charakterem. Minulá generace třídy C měla pod kapotou přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,0 litru s výkonem přes 500 koní, který nadšenci do aut zbožňovali. Mercedes měl navíc konkurenční výhodu oproti BMW a Audi, jelikož ti své srovnatelné modely osazují pouze menšími šestiválci.
Potom ale přišel rok 2022 a s ním i nové „Céčko“, které charismatický motor V8 vyměnilo za dvoulitrový čtyřválec s plug-in hybridním systémem. Inženýři v Affalterbachu doufají, že downsizing vykompenzují výkonem, který u nového modelu AMG C63 S E Performance činí neuvěřitelných 680 koní (tedy o skoro 200 více než u předchůdce). Na vyhodnocení, zda strategie vyšla, centrála značky ještě čeká.
„Automobilka si ještě musí na výsledky prodejů nějakou dobu počat. Vůz je na trhu moc krátkou dobu na to, abychom z dat dokázali něco vyčíst. Média, která označují prodeje modelu AMG C63 za mizivé, pouze hledají senzaci tam, kde není“, řekl Autowebu manažer českého zastoupení Mercedesu-Benz Josef Hlávka.
Návrat k motorům V8 se nekoná
Také dodává, že informace o možném návratu velkoobjemových motorů, a to u nejostřejších modelů třídy C a E, jsou nepravdivé a popřel je i sám generální ředitel divize AMG Michael Schiebe.
Nespočet známých automobilových webů totiž pustilo do světa články o tom, že modely dostanou upravené osmiválcové pohonné jednotky, které dle údajů budou splňovat přísné emisní normy Euro 7, a v autech by s měly objevit v roce 2026. Také se diskutovalo o tom, že vývojáři musí kvůli větším rozměrům agregátu lehce přepracovat i tvar karoserie. Informace působily velmi přesvědčivě, jelikož podobný plug-in hybridní motor už Mercedes používá například u vlajkových modelů AMG GT63 a S63 sedan E Performance. Nicméně jednalo se pouze o haux a třída C a E ve verzi AMG se i nadále bude vyrábět pouze se čtyřválci.