autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz GLA > Mercedes GLA 45 AMG (2014): produkční verze odhalena, představí se v Detroitu
Mercedes GLA 45 AMG (2014): produkční verze odhalena, představí se v Detroitu
Koncern Daimler si může udělat čárku za další splněný úkol. Jeho nabídka se rozrostla o nový model sportovní divize AMG, který má navíc asi jen jednoho jediného přímého konkurenta v podobě RS Q3 s výkonem 310 koní (ačkoli – objektivně vzato – Audi papírově zaostává výkonem, dynamikou a mírně i svými rozměry).
Překvapivý nový Mercedes GLA 45 AMG rozhodně není. O nadupaném kompaktním crossoveru z produkce stuttgartské značky se mluví docela dlouho a už několikrát jsme vám jej měli možnost ukázat.
V polovině loňského roku tento vůz ladil formu na Nordschleife zamaskovaný jako taxi s integrovaným bezpečnostním rámem, v listopadu se další prototyp podařilo ulovit jednomu z našich čtenářů ve Španělsku a v témže měsíci se konceptem pochlubil rovněž samotný Mercedes, když kromě zveřejnění fotek potvrdil očekávané technické parametry.
Co nám až dosud chybělo, byly finální parametry sériového auta a termín oficiální výstavní premiéry, také těmito daty však můžeme díky odtajnění tiskových materiálů aktuálně sloužit.
Ve srovnání s losangeleskou studií vypadá produkční stroj přeci jen trochu umírněněji. Z předního nárazníku se vytratila stabilizační křidélka, chybí polepy, zadní spoiler nad víkem kufru i černou fólií polepené zadní sloupky, výkonově však GLA AMG neustoupilo ani o píď.
Pod přední kapotou pracuje napříč uložený dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem produkující 360 koní při rovných šesti tisících otáčkách a nejvyšší točivý moment 450 newtonmetrů dostupných v rozmezí 2250 až 5000 ot./min.
Mercedes-Benz GLA velká fotogalerie
Standardní sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol 4Matic dokážou výše zmíněná čísla přetavit do akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a elektronicky limitovanou maximální rychlost 250 km/h. Také průměrná tabulková spotřeba vypadá neméně působivě – Mercedes uvádí jen 7,5 litru na 100 km, ačkoli v praxi asi bude dosažitelná podstatně hůře.
Novinka může být osazena buď standardním výfukovým systémem upravujícím zvuk v závislosti na zatížení motoru anebo příplatkovým a poněkud hlučnějším výfukem AMG Performance. Aby se zbytek auta vypořádal s navýšeným výkonem a logicky i větší zátěží, konstruktéři přepracovali elastokinematiku přední nápravy a přidali k tomu odolnější čepy řízení. V podobném duchu bylo přepracováno rovněž čtyřprvkové zadní zavěšení a samozřejmostí jsou také nové tlumiče, pružiny a stabilizátory.
Konkrétní čísla k odolnějším brzdám nemáme, Mercedes však použit odvrtávané a vnitřně chlazené kotouče ve všech rozích doplněné šedivě lakovanými brzdovými třmeny. Ty budou standardně ukryté za hliníkovými devatenáctkami a pneumatikami o rozměru 235/45 R19, AMG Performance Studio je ale může vyměnit za tmavší dvacítky a gumy 235/40 R20.
Pokud by se někomu náhodou stýskalo po divočejším vzhledu konceptu, Mercedes nezůstane k tomuto přání netečný. Za momentálně neznámý doplatek bude možné doobjednat spoustu vnějších karbonových doplňků, větší přední „lízátko“, zadní spoiler, rudě lakované brzdiče, tmavší okna, chromované lamely v přední masce nebo třeba černé koncovky výfukového systému.
Také kabinu bude možné za příslušný poplatek přizpůsobit vkusu majitele a to kupříkladu alcantarou čalouněným volantem, koberečky s nápisem AMG, emblémem firmy na páce voliče, sedadly s výraznějším bočním vedením a opět karbonovými doplňky.
Cenu auta drží Mercedes zatím v tajnosti, potvrdil však, že GLA 45 AMG se už příští pondělí představí návštěvníkům detroitského autosalonu.