Mercedes C 63 AMG (2015): sedan a tentokrát i kombi se nechaly vidět při testech na Ringu
autoweb.cz > Mercedes C 63 AMG a C 63 AMG S (2015) oficiálně a do detailů, nabídnou 476 a 510 koní
Mercedes C 63 AMG a C 63 AMG S (2015) oficiálně a do detailů, nabídnou 476 a 510 koní
Německý koncern Daimler vyrazí na pařížskou výstavu s celou plejádou svých novinek, přičemž první housle budou hrát modely sportovní divize z Affalterbachu. Nárok na největší pozornost si bude činit nové kupé AMG GT, neméně vzrušení však bude dost možná vyvolávat také třída C v nejvýkonnější variantě 63 AMG.
Předně asi stojí za zmínku, že obě novinky využívají prakticky stejnou pohonnou jednotku, ačkoli tedy stoprocentně identické nejsou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec v kupé nese interní označení M178, zatímco 4.0 V8 biturbo v „Céčku“ má v záznamech napsáno M177.
Mercedes nějak zvlášť prezentaci dalšího modelu s tradiční šedesát trojkou v názvu rozdrobovat nebude, takže souběžně se sedanem byl odhalen také kombík, a aby toho náhodou nebylo málo, současně se základním provedením má premiéru rovněž ostřejší verze S.
Standardní C 63 je naladěné na 476 koní při 5500 až 6250 otáčkách za minutu a 650 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1750 do 4500 ot./min., výkonnější model AMG S zase nabídne 510 koňských sil a rovných 700 Nm – vše při identických otáčkách.
Slabší sedan o hmotnosti 1640 kg (bez euro-balastu) zvládne stovku za 4,1 sekundy, zatímco jeho pětidveřový protějšek s váhou 1710 kg potřebuje při stejné disciplíně o desetinku navíc. Výkonnější čtyřdveřový model (1655 kg) udolá hranici 100 km/h za 4,0 vteřiny a kombi za (1725 kg) za 4,1 s. Nejvyšší rychlost je u všech vozů elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, nepochybujte však o tom, že za patřičně tučný příplatek bude možné tento digitální limit odstranit anebo alespoň posunout.
Jinak zatím tady nepadla zmínka o použité převodovce, která bude dost možná pro někoho překvapením, pokud očekával nástup dvouspojkového systému. C 63 AMG totiž nic takového nemá a nadále zůstává u automatu s označením AMG Speedshift MCT7. Pokud jde o podvozek, Mercedes bude svou špičku třídy C dodávat s adaptivními tlumiči stavitelnými ve třech režimech, sníženou světlou výškou o 25 mm a pochopitelně došlo i na kompletní přepracování s použitím nových silentbloků či tužších pružin.
O přenos síly na asfalt se bude kromě jiného starat také standardně dodávaný mechanický samosvorný diferenciál pro výchozí C 63, naopak C 63 S pro změnu dostane elektronicky řízený samosvor.
S uvedením nového Mercedesu C 63 AMG S na trh můžou ti šťastnější počítat od února 2015, slabší model a kombík pak budou zákazníkům k mání od dubna.