Mercedes Vito (2014): dva diesely, tři délky a pohon předních, zadních i všech kol
autoweb.cz > Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic (2014): velkoprostorová hvězda nově i s pohonem všech kol
Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic (2014): velkoprostorová hvězda nově i s pohonem všech kol
Nová třída V se již stihla představit také v užitkové modifikaci s tradičním jménem Vito, nově se však konstruktéři vrátili k luxusněji střiženému „Véčku“, aby jej mohli uvést na trh rovněž s pohonem všech kol 4Matic. Automobilka jej poprvé veřejně představí za dva týdny na pařížském autosalonu, zatímco dealerská síť začne přijímat první objednávky nejdříve v prosinci.
Od počátku bude v prodeji pouze jediná příslušná varianta, konkrétně se bude jednat o Mercedes V 250 BlueTec 4Matic, což je model osazený vznětovým čtyřválcem o objemu 2,1 litru, výkonu 190 koní a maximálního točivého momentu 440 newtonmetrů.
Výkon pohonné jednotky bude přenášen na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku a centrální diferenciál vybavený zdvojenou spojkou reagující na rozdíl v točivém momentu 50 Nm mezi přední a zadní nápravou. 4Matic využívá kromě jiného trakční kontrolu 4ETS a stabilizační program ESP, přičemž systém bude v běžných podmínkách rozdělovat sílu v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol.
Hmotností přívěsu, který bude moci majitel za 250 BlueTec 4Matic zapřáhnout, se automobilka nepochlubila, místo toho ale prozradila průměrnou papírovou spotřebu 6,7 litru na 100 km a známá je rovněž základní cenovka začínající v Německu na částce 53 109 eur. Pokud je to nad vaše možnosti, nezoufejte, během příštího roku dorazí se systémem 4Matic i další motorizace.