Mercedes-Benz třídy S bude ve čtyřech verzích

Nová S-klasse bude k dispozici nejen jako klasická "krátká" a prodloužená limuzína, ale také jako kupé a překvapivě i čtyřdveřový kabriolet.

Pomalu se dostávají ven informace o dokončované nové generaci Mercedesu třídy S, který by se měl představit nejpozději příští rok. Tradiční model dorazí na nové platformě nazvané MRA (podle poháněné zadní nápravy) složené z 93 různých modulů, což zaručuje velkou variabilitu – bude možné poskládat plno karosářských variant a to rychle a levně. Díky tomu také budou moci vznikat speciální verze na zvláštní objednávku.

Kromě tradiční čtyřdveřové limuzíny se standardním a prodlouženým rozvorem tak dostaneme i Mercedes třídy S Coupé (nahradí dvoudveřový model dosud označovaný jako CL, o kterém si můžete přečíst v novém vydání magazínu iMOTOR) a překvapivě i čtyřdveřový kabriolet, který má být něčím naprosto novým. Kombíku se však nedočkáme, leda by si brunejský sultán objednal něco exkluzivního…Pod kapotou Mercedesu třídy S se objeví velmi široké spektrum motorů, počínaje dieselovým čtyřválcem o výkonu 204 koní v S 250 CDI a konče dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu přes 550 koní v S 600. Oblíbený bude model S 350 CDI s dieselem o výkonu přes 270 koní a také dvakrát přeplňovaný benzínový osmiválec 4,6 litru o výkonu kolem 430 koní v modelu S 500.

Podvozek bude samozřejmě elektronicky ovládaný a automobilka opět použije aktivní stabilizátory systému ABC, který hlídá kroucení karoserie a pomáhá se stabilitou. Chystají se i další elektronické hračičky jako aktivní LED diodové světlomety (klasické žárovky už tu nenajdete).Asi největší novinkou bude systém MBC (Magic Body Control), který pomocí dvou kamer monitoruje silnici a připraví tak vozidlo na nerovnosti. To má prý posunout komfort do úplně jiné sféry chápání a ne nadarmo mu lidé z mercedesu říkají Magic Carpet, tedy „kouzelný koberec“.

Samozřejmě se nezapomnělo ani na zlé škodlivé emise CO2, takže k dostání bude i hybrid. V Evropě však zákazníci zvolí hlavně diesely a benzínové osmiválce, které budou díky osmi až devítistupňové automatické převodovce opět o kousek úspornější.

autoweb.cz

17.5.2011 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist