Mercedes-Benz třídy M (1997 – 2005)

Model ML se nabízí často za opravdu zajímavé částky. Posádce dodává pocit bezpečí a hýčká ji komfortem. Může ale zaskočit vysokou poruchovostí i drahým servisem.

RADOSTI
Obří zavazadelník, cestovní komfort, zdařilé turbodiesely, image značky.

STAROSTI
Vysoká spotřeba zážehových motorů, vysoká poruchovost, velmi drahý značkový servis, vyšší ceny některých dílů.

Mercedes představil SUV ML v roce 1997. Automobil primárně určený pro americký trh zaujal i evropské řidiče, takže se dnes nezřídka vyskytuje v bazarech.

Od počátku se vůz dodával výhradně se zážehovými motory, v roce 1999 se ale pod jeho kapotou objevil i výrazně úspornější pětiválcový turbodiesel 2.7 CDI. O rok později přišlo na svět výkonné provedení 55 AMG s agregátem 5.4 V8/255 kW.

V roce 2001 prošel model faceliftem. Zájemce o naftový motor pak potěšil nový turbodiesel 4.0 V8/184 kW. Automobil se vyráběl do roku 2005, kdy dostala slovo druhá generace třídy M.

Mercedes-Benz M-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz M-Class fotogalerie

Bariérovým testem Euro NCAP prošla první generace „em“ třídy v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu si vůz připsal čtyři hvězdičky z pěti možných, ohleduplnost při střetu s chodcem byla hodnocena jednou hvězdou (maximum jsou čtyři).Pozice na trhu
Mezi ojetými automobily není Mercedes ML vzácností, ani zcela běžným vozem. Při troše snahy najdete vytouženou motorizaci poměrně lehce, ale možná za ní budete muset vyrazit do vzdálenějšího koutu České republiky.

Zejména pokud zatoužíte po jiném motoru, než je v nabídce převažující 2.7 CDI. Nejlevnější benzinová provedení pořídíte už za 150 000 korun, cena turbodieselových verzí začíná přibližně na 200 000 Kč.Zpracování
Zejména u vozidel vyrobených před rokem 2001 byla kvalita dílenského zpracování na nižší úrovni. Zázraky nečekejte ale ani od mladších aut. Co očekávat můžete, je bezkonkurenční nabídka místa pro posádku a zavazadla (vůz může být pěti či sedmimístný).

Interiér nabízí pohodlí všem cestujícím. I na zadních sedadlech je místa na rozdávání, a to platí jak pro oblast nohou, tak na šířku v ramenou a pro hlavu. Velice dobré hodnoty vykazuje také zavazadelník.

Přístup k nákladu je zajištěn rozměrnými nahoru výklopnými dveřmi. Převézt můžete zavazadla o objemu 635 litrů – možná i proto si Mercedes ML oblíbila řada rusky hovořících řidičů. Vejde se sem totiž rozhodně víc, než jen jeden pytel na mrtvolu.Jízda
Automobil sází na velice komfortní nastavení podvozku. Nerovnosti zdatně žehlí, ale v zatáčkách i v rámci vozidel SUV zaostává. Po stránce jízdních vlastností zkrátka nejde o žádné terno.

Jako každý vůz SUV je i model ML určen na silnice. Díky stálému pohonu všech kol se ani v lehkém terénu neztratí. Avšak na nějaké divočení mimo zpevněné komunikace rozhodně není stavěný.Motorizace
Mezi pohonnými jednotkami Mercedesu ML najdeme několik zážehových motorů, které mají jedno společné – vysokou spotřebu. Proto nepatří zrovna k vyhledávaným. Ale v případě turbodieselů je situace jiná.

Velkému zájmu se těší hlavně pětiválec 2.7 CDI. Náročnější motoristé ale bez problémů zvolí i osmiválec o objemu 4 litry a výkonu 184 kW. Obecně jsou pohonné jednotky spolehlivé, u dieselů se častěji vyskytují především vadné žhavicí svíčky, můžete se ale setkat i s vadnými vstřikovači, někdy zlobí váha vzduchu.

Zážehové motory: 2.3 16V/110 kW, 3.2 V6/160 kW, 3.5 V6/172 kW, 3.7 V6/176 kW, 4.3 V8/200 kW, 5.0 V8/215 kW, 5.4 V8/255 kW.
Vznětové motory: pětiválec 2.7 CDI/120 kW a 4.0 V8/184 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 2.7 CDI (označení 270 CDI)
Přeplňovaný vznětový pětiválec o výkonu 120 kW je doslova ideální pohonnou jednotkou. S vozem si bez potíží poradí a pracuje s příznivou spotřebou.

Nevhodný: 230 (2.3 16V)
Šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 2,3 litru a výkonu 110 kW na velký a těžký Mercedes ML zkrátka nemá. Postrádá výkon, ale ne apetit. Kdo chce zážehový motor, udělá lépe volbou varianty ML 320, kterou pohání agregát 3.2 V6/160 kW. Tato motorizace se dá sehnat přestavěná na LPG, což může být zajímavá možnost.

Časté závady
„Pozor si dejte na různá poškození podvozku od jízdy v terénu. Jde poměrně o častý jev,“ varuje Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA AUTO. Nezřídka se objevuje povrzávání v interiéru a setkat se lze také s hučícími ložisky kol, které tak ohlašují konec své životnosti.

„Mnoho vozidel má vůle na přední nápravě. Objevují se na stabilizátoru i čepech,“ pokračuje ve výčtu častých poruch Topol. Automobil ale pronásledují také poruchy elektroniky a jejich odstranění nemusí být zrovna levné.

Automatické převodovky většinou pracují dobře. Nejsou ale tak spolehlivé jako čtyřstupňové automaty používané u starších mercedesů. „Doporučuji ověřit i těsnost vozu průjezdem myčkou. Někdy do automobilu totiž zatéká přes opotřebená těsnění,“ uzavírá zástupce AAA AUTO.

Milan Jirouš

27.3.2011 12:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist