autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz třídy B s pěti koncepcemi pohonu
Mercedes-Benz třídy B s pěti koncepcemi pohonu
Podobně jako dosavadní malé mercedesy, také příští třída B bude výjimečně přizpůsobivá co do uspořádání pohonného ústrojí. Praktičtější ze dvou sesterských vozů (druhá je sportovně střižená třída A) se v nabídce objeví s pěticí různých druhů pohonu. Mercedes-Benz bude kromě benzínových a naftových modelů prodávat také třídu B na stlačený zemní plyn, s podlahou plnou baterií, nebo s vodíovým palivovým článkem, případně jako hybrid s benzínovým tříválcem připojeným na generátor.
Přestože třetí generace nejmenší platformy Mercedesu má být o poznání konvenčnějí – a levnější na výrobu – než předchozí dvě, Mercedes-Benz nedokázal vyhodit několik zajímavých technických řešení. Podvozku zůstane dvojitá podlaha v zadní části. Ta se objevila už v minulých generacích třídy A a B a měly v ní být umístěné baterie produkčních elektromobilů, vývoj se však táhne a elektromobily jsou nyní v plánu až pro generaci příští.Baterie pod podlahou tedy zůstávají a třída B je perfektně připravená stát se elektromobilem, stejně jako plnohodnotným hybridem s malým tříválcovým motorem, který bude pohánět generátor a prodlužovat tak dojezd. O osm centimetrů vyšší podlaha výrazně neomezí prostor v autě. Vejdou se do ní i malé palivové nádrže, ale verze na vodík a zemní plyn budou mít nádrž umístěnou tradičně pod zadními sedadly.
Mercedes Benz třídy B fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Třída B není flexibilní jen konstrukčně. Mercedes-Benz ji navrhl tak, aby vyhovovala předpisům ve velké části světa. Velká nabídka pohonných ústrojí pak umožní nabídnout na každém z trhů nejlepší možnou kombinaci schopností. S verzí na CNG Mercedes například jde vstříc uživatelům ve velkých městech, která stále přísněji regulují pohyb naftových aut po ulicích.Přestože zelenou lobby omráčí především nepřeberné množství verzí s elektromotorem, většina zákazníků bude i ve druhé dekádě třetího tisíciletí volit motor s vnitřním spalováním. Třída B proto dostane několik nových čtyřválců na benzín i naftu. Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka se 120 koni dá řidiči svých 210 newtonmetrů k dispozici už od 1250 otáček za minutu. Spotřebu pomůže vylpšit nová dvouspojková převoovka se sedmi stupni.
Mercedes-Benz navíc slibuje skvělý součinitel odporu vzduchu jen 0,28. Někdy později by měla dorazit také ekologická verze auta se součinitelem 0,24, což je číslo téměř neuvěřitelné, zvlášť na vysoký vůz s geny MPV. Než však propukneme v jásot, chtěli bychom auto vidět. Příležitost prý dostaneme už v září ve Frankfurtu. Sesterská třída A dorazí o něco později a následovat ji bude malý čtyřdveřový sedan a nejspíš ještě malé SUV – nová platforma umožňují díky sofistikované zadní nápravě nasadit pohon všech kol.
autoweb.cz