autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Mercedes-Benz třídy B: Oficiální představení
Mercedes-Benz třídy B: Oficiální představení
Pouhý den jsme si užívali pocitu, že známe novou třídu B proti vůli plánovačů automobilky Mercedes-Benz. Po jednom malém obrázku ze včerejška se do světa vydala obrovská fotogalerie a s ní oficiální informace. Jak už jsme si řekli včera, konejšivě konzervativní auto má novou platformu i motory, a dnes přidal Mercedes také informace o nových převodovkách.
Nejnovější malý rodinný hatchabck zkřížený s MPV nechystá žádnou velkou revoluci na pohled ani co se ergonomie týče. Třída B bude nadále určena konzervatvnější části klientely v segmentu C, excentriky se pokusí zaujmout Mercedes-Benz Třídy A. Přestože tisková zpráva mluví v souvislosti s novým béčkem tu a tam o sportovním charakteru a dynamickém podvozku, její drtivá většina je plná povídání o nejnovější bezpečnostní elektronice, úspornosti a výjimečném vnitřním prostoru ve všech směrech.Zejména poslední z vlastností bude dobré věnovat pár slov. Druhá generace třídy B je uvnitř větší než ta první, protože má nižší podlahu. Její platforma se totiž oprostila od zajímavého sendvičového uspořádání, díky němuž patřily hatchbacky Mercedesu k nejbezpečnějším na trhu, ale které bylo zároveň extrémně drahé na výrobu a vyžadovalo vývoj kompletně nových motorů, nekompatibilních s ostatními modely značky.
Mercedes Benz třídy B fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Němci samozřejmě s novým podvozkem neslevili nic z vysokých nároků na bezpečnost, jen jí dosahují konvenčnější cestou. Eliminací dvojité podlahy se uvolnil prostor na dně kabiny. Třída B tak bude ještě paktičtější než dosud, přestože užitná hodnota byla jejím silným argumentem odjakživa. Pozice cestujících v autě fakticky klesla, což uvolnilo místo nad jejich hlavami, v době milující SUV by však nižší posaz nebyl žádoucíí. Mercedes proto vzpřímil přední sedadla, řidiči (řidičky) by si měli připadat víc jako v MPV.Obě jednotky s nimiž třída B vyjede k prvním zákazníkům jsou nové, přestože diesel o objemu 1,8 litru je příbuzný větších čtyřválců, které si nedávno našly cestu až do luxusních sedanů třídy S. Osmnáctistovku dostanou zákazníci ve dvou výkonových variantách: Slabší B 180 CDI nabídne 109 koní a 250 newtonmetrů ve 1400 otáčkách za minutu, B 200 CDI pak 136 koňských sil, doplněných třemi stovkami newtonmetrů v 1600 otáčkách.
Benzínový čtyřválec s turbem a přímým vstřikováním je kompletně nový. Tisková zpráva o něm říká, že bude „zprvu k dispozici s objemem 1,6 litru“. Mercedes má s motorem velké plány a vyvíjel ho od začátku tak, aby pasoval nejen do předokolek s motorem napříč (tříy A a B), tak do ostatních modelů, které nosí své motory podélně. Zatím nicméně má jen dvě šestnáctistovky. První z nich odvádí 122 koní (B 180), druhá 156 koňských sil (B 200). Zajímavé jsou točivé momenty motorů – svých 200 a 250 newtonmetrů totiž dosahují shodně od 1250 otáček za minutu, tedy dřív než diesely.Stejně jako v případě motorů musel Mercedes navrhnout pro nové předokolky také nové převodovky. Spořiví zákazníci stále dostanou všechny motory s konvenčním šestistupňovým manuálem, ale převodovka je optimalizovaná po stránce pasivních odporů, rozměrů i hmotnosti.
Za příplatek nabízí automobilka samočinně řadící dvouspojkové ústrojí se sedmi rychlostmi. Mercedes je vyhlášený svými automaty, ale v případě třídy B nahrazuje nové ústrojí bezstupňovou převodovku. Také pro dvouspojkový automat platí, že si inženýři dali zvlášť záležet na hmotnosti i rozměrech systému a navrhli ho tak, aby promrhal co nejméně energie. Převodovka má navíc elektrické olejové čerpadlo, takže si na rozdíl od mnoha sobě podobných rozumí se systémy stop-start.
autoweb.cz