autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell
Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell
Ve Stuttgartu v souvislosti se SLS už od začátku mluvili také o elektrické verzi. Není tedy divu, že krátce po premiéře kupé s benzínovým osmiválcem se nám představuje také bateriemi poháněný supersport z dílen AMG. Za svými neekologickými sourozenci by neměl výrazně zaostávat.
Žluté auto na obrázcích je prozatím prototypem, ovšem plně funkčním. Pohání jej čtveřice elektromotorů. Každý roztáčí jediné kolo, takže počítač může směřovat výkon tam, kde je ho nejvíc potřeba. Zároveň je E-Cell jediným SLS s pohonem všech kol, benzínová varianta posílá své koně pouze dozadu.Elektromotory se roztočí až na dvanáct tisíc otáček za minutu. Jsou schopny odvést výkon až 526 koní, případně otáčet koly silou 880 newtonmetrů. Auto s nimi zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za rovné čtyři sekundy.
Nové pohonné ústrojí si vyžádalo několik změn v konstrukci. Přední zavěšení je nové, ramena se musela přizpůsobit vyšším prostorovým nárokům dvou elektromotorů. Tunel převodovky a část prostoru za sedadly nyní okupují baterie, které mají hned dva nezávislé chladicí okruhy. Díky nim dokáží akumulátory živit vůz až 480 kilowatty, tedy ekvivalentem 653 koňských sil.Ze změny koncepce profitovala aerodynamika. Přepracovaný difuzor, který nyní nemusí brát ohledy například na výfukové potrubí, poskytuje vyšší přítlak než dříve. Nijak přitom nezvyšuje odpor vzduchu. Zda a nakolik změny fungují, zjistíme v roce 2013, kdy přijde na trh sériová verze. SLS E-Cell se bude muset vyrovnat s tvrdou konkurencí, například ze strany Audi e-tron, které začnou v Neckarsulmu vyrábět už za dva roky.
autoweb.cz