autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Mercedes-Benz E 63 AMG si polepšil
Mercedes-Benz E 63 AMG si polepšil
Nelze tvrdit, že dosavadní Mercedes-Benz E 63 AMG je překážkou silničního provozu. S osmiválcem 6,2 l (označení 6.3 je v tomto případě spíše odkazem do minulosti než skutečným znázorněním objemu motoru) a samosvorným diferenciálem se rovněž nejednalo nikdy o nudné auto…
No, Mercedes však usoudil, že je potřeba se posunout dál, takže atmosférický osmiválec 6,2 l zůstal, posílil ale na 525 koní a 630 Nm. Dosahuje tak stejných parametrů jako roadster SL 63 AMG. Z něj si kandidát na „nejdivočejší věc levého dálničního pruhu“ vypůjčil i sedmistupňovou automatickou převodovku Speedshift MCT, která klasický hydrodynamický měnič nahrazuje mokrou spojkou. Díky tomu je přenos výkonu pohotovější a více připomíná klasický manuál. Snížily se i ztráty v převodovém mechanismu, takže Merdcedes E 63 AMG nyní spotřebuje o 12 % méně paliva – konkrétně 12,6 l/100 km v kombinovaném režimu. Tímto vyhlašujeme soutěž – kdo tohoto čísla dosáhne v běžném provozu jako první, dostane od nás cenu „Zelený mužík roku“.Pokud to s Mercedesem E 63 AMG ale myslíte vážně a krom ježdění do práce se chcete občas podívat i na okruh, nic vám nebrání. Stabilizační systém si totiž můžete úplně vypnout, nebo ho přepnout do sportovního režimu, ve kterém vám dovolí i nějaké to vybočení zádi. A také si můžete připlatit za karbon-keramické brzdy, které zvýší účinnost celé soustavy, ale pomohou i ovladatelnosti a komfortu – jsou totiž lehčí a snižují neodpruženou hmotnost.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Mercedes-Benz E 63 AMG se dočkal i několika úprav v interiéru, ale nejedná se o nic zásadního, prakticky jen o nový volič převodovky, nový volant a několik drobností, za které si můžete připlácet. Teď už zbývá jen čekat na to, s čím přijde nové BMW M5 a co nasadí Audi místo odcházející RS6.
autoweb.cz