autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz e > Mercedes-Benz E 250 CDI Kombi
Mercedes-Benz E 250 CDI Kombi
Dynamika 8
Chování na silnici 7
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 6
Celkové hodnocení 8.2
RADOSTI
Výkon čtyřválce, kvalita, prostornost, komfort
STAROSTI
Nedotáčivost čtyřkolky, prodleva motoru, ostřejší zvuk
Nádherné auto. Mluvím o barvě, tak zajímavý modrý odstín jsem dlouho na žádném Mercedesu, potažmo na „nesportovním“ E kombi, neviděl. Za to dávám tomu, kdo u českého zastoupení auto objednával, palec nahoru.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Tohle je tedy Mercedes E kombi 250 CDI 4MATIC. To znamená, že má pod kapotou naftový čtyřválec polykající naftu. Navzdory číslu 250 v označení má motor objem 2143 cm3, zbytek do dvěstěpadesáti se tak nějak dopočítává za přeplňování. Čtyřválec má výkon 204 koní v 4200 otáčkách, točivý moment 500 Nm v rozmezí 1600 až 1800 otáček. Pozor, 500 Nm, mluvíme o čtyřválci! Na čtyři hrnky jde o krouťák opravdu famózní.Veškerá tahle síla jde od motoru přes sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC na všechna poháněná kola a pokud tohle všechno víme, promluvme si nejdříve o jízdních vlastnostech.
Čtyřválec má dostatek síly na to, aby poslal velké kombi z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,1 sekundy, maximálka je 230 km/h. Sám za sebe bych asi v jakémkoli jiném případě prohlásil mercedes E za nejlepší ve své třídě, ale neudělám to. Ne pokud mluvím o verzi s pohonem všech kol. Zadokolka funguje nádherně a při pohledu na ní odmítnu Audi a nebudu se obtěžovat s BMW.
E Klasse má díky hnané zadní nápravě příjemně čitelné řízení, jenže čtyřkolka přidává autu na nedotáčivosti. Je velmi těžké (a pod výrazem velmi si prosím představte „těžší než u zadokolky“) projíždět ostré zatáčky uvolněně, klidně, rychle. Hnaný předek táhne příď po tečně ven a ubírá jízdě na plynulosti. Nicméně ve chvíli, kdy vjedete na kluzký povrch a potřebujete maximum přilnavosti (plné auto, nacpaný zavazadleník, rodina na palubě – čili žádné poznámky o driftování a jiných skopičinách), je E Klasse 4MATIC bezpečnější. Ale musíte zpomalit.Do řízení nejdou žádné informace, a proč taky. Klidné jízdě podle mne ubírá i spojení automatické převodovky a silného motoru s relativně malým objemem a vysokým výkonem. Malým ve srovnání s šestiválcem. Dokážu si představit všechny možné důvody, od emisí CO2 až po cenu, které jasně hrají pro čtyřválec, ale já jsem měl plné ruce práce s tím, abych jel s E 250 CDI 4Matic svižně a plynule zároveň. Konkrétněji…
Multifunkční volant je příjemný do ruky, neobtěžuje přenosem informací od kol.
Přijedu do zatáčky, brzdy, převodovka podřadí, plyn na výjezdu … a než se motor nadechne, je tady znatelná prodleva. Šestiválec by v tu chvíli už příjemně táhl od spodu. Točivý moment šestiválce je jen o 40 Nm vyšší než u 250 CDIčka, takže si představte, jak moc velké nároky jsou kladeny na menší pohonnou jednotku. V neposlední řadě se mi nelíbil zvuk motoru, příliš ostrý na to, abych ho chtěl poslouchat při každém dynamičtějším rozjezdu.Jinak je tohle třída E taková, jaká má být. Příjemné sedačky, komfortní interiér (i když světlá kůže mi do praktického kombi právě nepasuje – tedy k tomu, že bych měl do auta nakládat psa, špinavé lyžařské boty nebo třeba kolo. Ale to je záležitost osobních preferencí. Každopádně do kufru slze složit od 695 do 1220 litrů nákldu podle toho, jak se pracuje se sedačkami.
Čtyřválec je úsporný pokud jedete rozumně, průměrná spotřeba je 6,7l/100 km.
Technologie, kterou můžete ve třídě E mít je široká, od komfortních až po bezpečností prvky, pro připomenutí jen řeknu, že když nové Éčko přišlo na trh, bylo technologicky sofistikovanější než aktuální třída S. Adaptivní tempovat, klimatizace, hlasové ovládání, navigace, noční vidění… To, co opravdu chcete na palubě mít záleží jen na stavu vašeho konta.
Verdikt
Mercedes-Benz E 250 CDI 4MATIC kombi je výborné auto. Za cenu 1,3 milionu korun je to vlastně ideální volba, pokud potřebujete kombi od Mercedesu, pohon všech kol a dostatečný výkon k tomu, abyste mohli velký vůz s nadprůměrnou transportní kapacitou opravdu využívat.
DOPORUČUJEME: Právě testujeme BMW 535d xDrive Touring
Já osobně bych čistě pocitově tíhnul k naftovému šestiválci, reálně bych ale musel počítat s tím, že taková specifikace by byla v základu o více než sto tisíc korun dražší.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2143 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Vpředu | tříprvkové zavěšení |
Vzadu | prostorové zavšení |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 204 v 4200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 500 v 1600 - 1800 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 8,1 s |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,7 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4895 |
Šířka (mm) | 1854 |
Výška (mm) | 1512 |
Rozvor náprav (mm) | 2874 |
Provozní hmotnost (kg) | 1845 |
Zavazadlový prostor (l) | 695 - 1220 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 063 200 Kč |
Základní cena test. verze | 1 305 600 Kč |