Mercedes-Benz CLS55 AMG

Dalším svalnatým modelem s úpravou od AMG je čtyřdveřové kupé CLS, jehož přeplňovaný osmiválec má výkon 476 koní. S velkými koly, sníženým podvozkem a přitažlivým označením bude patřit ke klasikám v žánru přemotorovaných cestovních aut.

Mercedes CLS má sice čtyři dveře, ale nárok na označení kupé čerpá z toho, že má oproti ostatním sedanům nižší profil, splývavější tvar střechy, zadního okna a zadní kapoty a speciálně řešený vzhled dveří, které vzbuzují zdání, že karosérie nemá středový sloupek. Současný firemní záměr Mercedesu na poli sportovních úprav říká, že každý model má mít svou verzi AMG. O vhodnosti CLS k přepracování na vrcholnou verzi proto nemohlo být od samotného počátku pochyb a verze AMG se na trhu objeví v lednu 2005.

Stejně jako většina současných velkých mercedesů s číslicemi 55 v názvu má i CLS55 AMG vidlicový osmiválec 5,5 l přeplňovaný kompresorem, který má v jeho případě výkon 476 koní. Ještě působivější je ale hodnota točivého momentu 700 Nm, se kterou se CLS řadí po bok nejsilnějších motorů na světě. Bez kompresoru by si mohl motor nechat o takovém čísle jen zdát. Z nuly na sto se dostane CLS za 4,7 sekundy, zatímco maximální rychlost je tradičně a škodolibě omezená na 250 km/h. Na samotném rychloměru se ale může ručička teoreticky dotknout až 320 km/h, což napovídá o tom, jaké možnosti se otevírají bez omezovače.

Pětistupňová automatická převodovka Speedshift je známá už z jiných verzí AMG a umožňuje jak plně automatické řazení, tak ruční ovládání pákou či tlačítky na volantu. Podvozek Airmatic s adaptivním tlumením je postavený na základě pneumatických pružicích jednotek, které mají ve verzi AMG tužší charakteristiku. Velké chlazené kotoučové brzdy mají silnější účinek a déle odolávají vadnutí.

Jedním z poznávacích znaků CLS55 jsou široká osmnáctipalcová paprsková kola AMG s pneumatikami 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Úpravy na karosérii jsou podobné ostatním AMG a na první pohled je lze od základních verzí odlišit sjednoceným vzhledem předního spoileru s rozdvojenou spodní částí ve stylu Formule 1. Maska má navíc mnohem větší průduchy a kulaté mlhovky integrované do spodní části. Výmluvné jsou i širší prahy, charakteristické oválné koncovky výfuku, přídavná odtoková hrana na zadní kapotě a označení V8 Kompressor na blatnících za předními koly.

V interiéru se CLS55 odlišuje od nižších verzí hlavně sportovními sedačkami s dvojitým švem a znaky AMG, které se dále opakují i na přístrojovce a prazích. Část interiéru je do výše ramen pokrytá alcantarou. Zákazníci však budou mít navíc možnost objednat čalounění ve třech různých odstínech nejjemnější kůže typu nappa.

Cena na českém trhu zatím není známá, ale vzhledem k třímilionové cenovce E55 AMG lze očekávat, že v případě CLS55 by se mohla cena pohybovat kolem 3,5 milionů korun.

redakce autoweb.cz

7.7.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist