Mercedes-Benz C 350 e kombi (2016)

Kombinace klasického spalovacího motoru a elektromotoru je pořád poměrně netradiční. U třídy C si můžete vybrat hned ze dvou, kromě klasického hybridu je v nabídce také plug-in hybrid, který ohromí tabulkovou spotřebou.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

  • Spotřeba s nabitými akumulátory
  • Působivá dynamika
  • Komfort

Starosti

  • Spotřeba s vybitými akumulátory
  • Hmotnost
  • Cena

Nebýt nepřehlédnutelného polepu na boku auta, mohli byste malé písmeno “e” na víku kufru snadno přehlédnout. Mercedes tak už nějakou chvíli označuje své plug-in hybridní modely. Ty se od klasických hybridů liší tím, že mají o poznání větší akumulátory, takže je můžete bez problémů připojit do zásuvky a jezdit s nimi čistě na elektřinu. Pochopitelně ale nemůžete očekávat takový dojezd jako u klasických elektromobilů, protože se stále spoléhají především na spalovací motor. V každém případě slibují úžasně nízkou průměrnou spotřebu v jednotkách litrů. Dokáže naplnit očekávání?

Interiér

Směr posledních Mercedesů se mi líbí. A je úplně jedno, jestli se bavíme o vrcholné třídě S nebo lidovější třídě C, jako v tomto případě. Tvary mají šmrnc a materiály jsou špičkové přesně tak, jak od prémiového modelu očekáváte. To samé se dá říci na adresu zpracování. Líbila se mi i grafika multimediálního systému, který se ovládá velkým kolečkem před loketní opěrkou. Zapomeňte ovšem na ťukání na displej, který svým tabletovým vzezřením k dotykům svádí. 

Roli rodinného kombíku zastane hybrid stejně dobře jako model s konvenční pohonnou jednotkou, místa na zadních sedadlech je dostatek, slušně je na tom i kufr. Ten pochopitelně postrádá rezervu či úložný prostor pod podlahou, protože tento prostor beze zbytku zabírají akumulátory. Zavazadelník je zároveň o trochu menší, přesněji o zanedbatelných 40 litrů, které poznáte podle o trochu vyšší podlahy. Na praktičnosti auta se to ale prakticky neprojevilo, protože máte k dispozici pořád slušných 450 litrů.

Motor

Označení trochu svádí k myšlence, že se pod kapotou nachází zážehový šestiválec. V útrobách ovšem pracuje čtyřválcový dvoulitr a k parametrům šestiválce si dopomáhá elektromotorem. Spalovací motor produkuje 211 koní a 350 Nm, elektromotor dokáže přihodit 82 koní a tučných 370 Nm točivého momentu. V součtu to dělá až 272 koní a 600 Nm. 

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

 

Razance, s jakou je céčko schopné vyrazit, je bezesporu působivá. Především pak bezprostřední reakce na sešlápnutí plynu, kdy se do hry zapojí elektromotor, stojí za to. Jakmile se nadechne turbodmychadlo, naváže na to tah spalovacího motoru. Dynamiku do jisté míry ilustruje i zrychlení z klidu na stovku za 6,2 sekundy, podobně svižně působí Mercedes i při předjíždění.

Spotřeba

Nároky motoru na palivo se velmi liší, a to nejen od toho, jak moc si vychutnáváte dynamiku auta, ale také podle úrovně nabití akumulátorů. Někdy se dostanete se spotřebou na 5 litrů, jindy pojedete stejnou trasu s průměrem 12 l/100 km. S plně nabitými akumulátory se tak můžete přiblížit k líbivé spotřebě 2,1 l/100 km, stačí ale zapomenout dát auto večer do zásuvky a dočkáte se spotřeby okolo devíti litrů. V dálničním režimu počítejte přibližně se sedmi litry naturalu na sto.

Do značné míry ovšem můžete ovlivnit, jakým způsobem bude hybridní režim fungovat. Kromě obligátních režimů jako je Comfort či Sport si můžete vybrat jeden ze čtyř hybridních režimů. Na výběr je klasický Hybrid, který se snaží efektivně pracovat s energií v akumulátorech. Režim E-Save se kapacitou snaží maximálně šetřit, dobíjí v maximální možné míře, ale nikoli na úkor paliva.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

To má na starosti až režim Charge, který maximalizuje dobíjení. Myšlenka mi sice uniká, ale pokud byste toužili po marnotratné přeměně několika litrů benzínu za pár procent kapacity, máte možnost. Poslední je režim E-Mode, který je čistě elektrický a s nabitými akumulátory dokáže auto rozhýbat až 130 km/h naprosto bez spalovacího motoru. V takovém režimu by měl být Mercedes schopný ujet až 31 kilometrů, v praxi ale ujedete spíše kolem dvaceti.

Ovladatelnost

Pokud jste ekologicky smýšlející řidič, který našel zalíbení v hybridním kombíku, pravděpodobně s ním nemáte v plánu brousit okresky s vidinou zábavného svezení. To tento Mercedes příliš nabídnout nedokáže. Rychlý být dovede, o tom není pochyb, jeho hmotnost se však kvůli akumulátorům a elektromotoru vyšplhala až na 1840 kilogramů, a to už na zakroucené silnici zkrátka poznáte. Auto se do zatáček nijak zvlášť nehrne, velmi rychle totiž nastoupí citelná nedotáčivost.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zato vám však nabídne komfort, s jakým jsem se u třídy C zatím ještě nesetkal. Hybrid totiž standardně disponuje vzduchovým odpružením a poměrně rozumnými koly o průměru sedmnácti palců. A pohodlí je přesně takové, jaké bych si u takového auta představoval. Podvozek se dokáže poprat i s hlubokými nerovnostmi a nadto je špičkově odhlučněný. Na dálnici se navíc přiblíží o 15 milimetrů blíže asfaltu, což ještě zlepšuje aerodynamiku a tedy i spotřebu.

Verdikt

Pokud vám nevoní nafta, ale zároveň se bojíte vysokého účtu za palivo s klasickým zážehovým motorem, mohlo by být plug-in hybridní céčko tím pravým ořechovým. Když ho před cestou do práce strčíte do nabíječky, můžete jet prakticky zadarmo a díky přítomnosti spalovacího motoru se na rozdíl od elektromobilu nemusíte vzdát dovolené u Jadranu.

Plug-in hybrid si bere to nejlepší z obou světů. V některých ohledech sice jde o kompromis, ale výsledek funguje velmi slušně bez výraznějších ústupků. Překousnout budete muset jen tu cenu, která je na úrovni vrcholných motorizací.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec + elektromotor
Palivobenzín + elektřina
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1991
Kompresní poměr9,8 : 1
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/50 R 17
Pneumatiky vzadu245/45 R 17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)155 / 211 + 60 / 82 při 5500 ot./min. (při 2000 ot./min. pro el. motor)
Točivý moment (Nm)350 + 370 v 1200 - 4000 (od 1 ot./min. pro el. motor)
0-100 km/h (s)6,2
Nejvyšší rychlost (km/h)246
Spotřeba paliva (l/100 km)2,4–2,1
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4702
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1457
Rozvor náprav (mm)2840
Provozní hmotnost (kg)1.840
Celková hmotnost (kg)2.385
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1600
Zavazadlový prostor (l)450 / 1470
Ceny
Základní cena modelu851 840 Kč (C 160)
Základní cena test. verze1 350 360 Kč
3.11.2016 11:17| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist