autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz c > Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style
Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
RADOSTI
Nízká spotřeba, zábava za volantem, vzhled
STAROSTI
Hrubý motor, kterému navíc občas dochází dech
Abychom se vyhnuli případným nedorozuměním: tentokrát to bude hlavně o vkusu a takzvané kráse v oku pozorovatele. Pokud pro vás sto tisíc v kapse znamená víc než písmenka AMG, nečtěte dál. Podle Mercedesu chodí po České republice lidé, kteří nepotřebují nejsilnější auto na silnici, zato dokáží ocenit – a především zaplatit – poctivé vizuální drama.
Nikdy jsem se nepovažoval za jednoho z nich a nejsem fandou neforemného pozadí třídy C, jenže se stala divná věc. Červený sedan s paketem AMG Style se mi líbí. Vypadá rychle, mnohem rychleji než obyčejná céčka. Je po všech stránkách přehnaný, ale tak nějak vkusně. Má vše, co by měl správný šestiválcový Mercedes mít, kromě šestiválce, nekřesťanské cenovky a vysoké spotřeby. AMG paket, osmnáctipalcová kola s širokými pneumatikami a bixenonové světlomety, to vše teď můžete mít za 91 200 českých korun. Přitom jen ta úžasná kola jinak stojí devadesát tisíc. To už je důvod k přemýšlení.
Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět
AMG Style dostanete jako sedan i kombi, a to pouze s naftovým čtyřválcem pod kapotou. Prodejce vás nechá vybrat ze tří verzí, naše 200 CDI je nejslabší a nejlevnější z nich. Akční modely mají jen základní výbavu Classic, doplněnou kromě tří zmíněných vylepšení ještě multifunkčním volantem s barevným displejem na přístojovém panelu. Ne že by autu chybělo něco důležitého, okénka, zrcátka i opěradla sedadel mají elektromotory, samozřejmostí je kvalitní rádio i dvouzónová klimatizace. Pokud si ovšem potrpíte na hračky, všechna ta mondea a superby budou za menší peníze vybavená o něco lépe.Nic vám pochopitelně nebrání vydat se na lov dlouhým seznamem příplatkové výbavy. AMG Style je v podstatě jen úrovní výbavy, můžete si pro ni přiobjednat cokoli z běžného ceníku, samozřejmě už za obvyklé ceny. Mnohem větší pozornost byste však měli věnovat volbě pohonné jednotky. Všechny dostanete se šestistupňovým manuálem, u všech můžete připlatit za pětistupňový automat, přesto je každá určena úplně jinému druhu zákazníků.
C 200 CDI není sprinter, spíš cestovatel. 136 koní a 270 newtonmetrů už dávno nejsou čísla z jiného světa, ale na pohodlných sto padesát po dálnici bohatě stačí. Stejně tak na předjíždění a cokoli, co by po něm spořádaný občan mohl chtít. Navíc je tu ta věc se spotřebou – v mezích daných předpisy auto jen s obtížemi překoná směšných šest litrů na sto kilometrů. Pokud se budete trochu snažit nejspíš zvládnete i udávaných 5,1 l/100 km. Já jsem zkoušel opačný extrém, ale sedm a půl litru se mi na silnici jednoduše nepodařilo přelézt. To je na rodinný sedan výkon přímo skvělý, byť by snad palubní počítač realitu trochu vylepšoval.
Nízká spotřeba má také odvrácenou tvář. Čtyřválec o objemu 2,2 litru zní jako kdyby pálil směs uhelného prachu s pískem. Po nastartování vás vyděsí hrubým zvukem, který je navíc nebezpečně dobře slyšet. Člověk by si vzpomněl na stará TDI, ale motor Mercedesu zní daleko ostřeji, jako by chtěl pokusat každého, kdo se odváží nakouknout pod kapotu. Je v tom jistá sofistikovanost, člověk si připadá že trpí pro dobro planety. Nechci ovšem strašit víc než je třeba, po zahřátí se motor znatelně zklidní a kvalitní zvuková izolace odvede svou práci. C 200 CDI není nejtišší auto ve třídě a rozhodně do něj omylem nenatankujete benzín, ale úroveň hluku by vás neměla obtěžovat.Zmiňovaný spořádaný občan má tedy jasno, ale co my ostatní? Výraznější projev je jistě přijatelný, jenže 200 CDI má ještě jeden problém. Přijdete na to až když chytnete céčko pod krkem: motoru při rychlé jízdě často dochází dech. Kroutící moment na dlouhou mezeru mezi dvojkou a trojkou jednoduše nestačí. V každé pomalejší zatáčce si zopakujete stejný scénář. Na dvojku motor odmítne pokračovat a s přeřazením na trojku spadnou otáčky příliš nízko. Pokud vám to vadí, Mercedes nabízí odpověď. Jmenuje se 220 CDI a má 170 koní a 400 newtonmetrů, které by měly díru v převodovce bezpečně přemostit. Díky nižšímu kompresnímu poměru je silnější motor také kultivovanější a slibuje dokonce i nižší spotřebu.Nezapomeňte, že paket AMG Style je tu především pro mladé zákazníky. Spousta z nich bude chtít tu a tam jezdit rychle. U Mercedesu to vědí a nastavili pro C 220 CDI AMG Style ještě o něco výhodnější cenu. Rozdíl mezi 136 a 170 koni se tak smrsknul na 36 tisíc korun. To jsou čtyři procenta z 922 800 Kč, které zaplatíte za verzi 200 CDI. A věřte mi, s céčkem budete jezdit rychle také vy. Už pozice za volantem je skvělá, převodovka neřadí o nic hůř než konkurenční manuál od BMW, řízení je výborné a podvozek překvapivě hravý.
Navzdory občasným slabším chvilkám motoru je auto rozený bavič. Strávil jsem s autem skoro hodinu v deštěm promáčených Krušných horách a nadával jsem na jedinou věc. Na stabilizaci. Má vypínač, který dokonce můžete zmáčknout, jenže palubní počítač se vám vysměje. Takzvaná deaktivace má jediný efekt – vypnutá stabilizace nereaguje hned, ale s malým zpožděním. Elektronika je v obou režimech stejně prudérní, netoleruje ani malé vybočení zadku. Vyvážení auta přitom k drobným experimentům přímo svádí a podvozek by blbnul od rána do večera. I se zapnutou stabilizací je třída C velmi rychlé auto, dobře čitelné a snadno ovladatelné.Verdikt
Nevyplývá z toho nic menšího, než že byste měli o lepším motoru, v tomto případě o jednotce 220 CDI, alespoň uvažovat. Paket AMG Style můžete a nemusíte potřebovat, ale pokud ho chcete, cena je přímo skvělá. Krátký průzkum ceníku a trocha práce kalkulačkou prozradí, že s ním dostanete výbavu v hodnotě dvě stě tisíc korun za cenu ani ne poloviční. Srovnání s konkurencí je trochu obtížné, ale stejně vybavená BMW 318d ani 320d nebudou levnější než 200 a 220 CDI. Lexus IS 220d F-Sport stojí dokonce 979 tisíc korun proti 958 800 Kč, které dáte za C 220 CDI, ačkoli Japonec bude výrazně lépe vybavený. Jenže dnes, jak jsme si řekli, je to hlavně o působivosti, o dopadu na publikum. A v téhle disciplíně bude Mercedes těžko k poražení.
Třída C není dokonale tichá ani úplně pohodlná, nastavení podvozku začne dávat smysl až kolem stovky. C 200 CDI AMG Style také nevstoupí do dějin jako nabídka století, nebo krádež za bílého dne. Je ale dost dobrá na to, abyste o ní přemýšleli, a tak zábavná, že by vás nakonec mohla přesvědčit. Pokud chcete skutečně reprezentativní auto za cenu do milionu, právě jste ho našli.
Martin Plaštiak
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podél |
Zdvihový objem (cm3) | 2148 |
Kompresní poměr | 17,5:1 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | zadní |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 225/40 R18 |
Pneumatiky vzadu | 255/35 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 100/136 v 3800 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 270 v 1600-3400 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 90 |
0-100 km/h (s) | 10,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 220 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,1 |
Objem nádrže (l) | 59 |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1505 |
Celková hmotnost (kg) | 1990 |
Zavazadlový prostor (l) | 475 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 774 000 Kč |
Základní cena test. verze | 831 600 Kč |
Cena testovaného vozu | 922 800 Kč |