Mercedes-AMG One má zpoždění. Důvodem jsou emise jeho motoru z Formule 1

Inženýři AMG se snaží, aby nový vyvíjený hypersport splnil emisní limity podle nejnovější metodiky WLTP.
mercedes-amg_project_one_9-1100x618.jpg Zdroj: Mercedes-AMG

Evropské emisní limity jsou zdrojem mnoha problémů, se kterými se automobilky musí potýkat při vývoji nových vozů. Nepříliš vítaný přechod měřících metodik z New European Driving Cycle (NEDC) na World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) donutil řadu značek k tomu, aby značně upravila nebo úplně odstranila z nabídky několik svých modelů.

S problematikou emisních limitů se potýká i Mercedes-AMG, který se rozhodl zpozdit začátek výroby očekávaného hypersportu One. Elektrifikovaný hypersport poháněný 1,6 litrovým vidlicovým šestiválcem pocházejícím z monopostu Formule 1 má problém splnit emisní limity podle přísnějšího cyklu WLTP.

Aby Mercedes-AMG One úspěšně prošel homologačním měřením emisí, inženýři musí rozšířit výfukové potrubí o filtr pevných částic pro benzínové motory. Není to tak jednoduché, jako se na první pohled může zdát. AMG hledá řešení, jak toto řešení použít, aniž by výkon motoru klesl pod magickou hranici 1 000 koní.

Mercedes-AMG představil hybridní hypesport One na výstavě Frankfurt Motor Show v roce 2017. Vznikne pouze 275 exemplářů, jejichž majitelé budou například Lewis Hamilton a David Coulthard.

6.5.2019 10:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Motor1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist