McLaren P1 GTR (2015): tisíc okruhových koní vyjde na téměř 70 milionů korun
autoweb.cz > McLaren > McLaren P1 > McLaren P1 GTR (2015): okruhový hybrid poprvé ukázal interiér, připomíná F1
McLaren P1 GTR (2015): okruhový hybrid poprvé ukázal interiér, připomíná F1
Že má kosmický McLaren P1 své čistě okruhové dvojče GTR bez homologace na běžné silnice, už asi víte. Bylo představeno v srpnu na Pebble Beach Concours d’Elegance, stojí téměř sedmdesát milionů korun, bylo nabídnuto majitelům P1 a v rámci programu Driver slouží k tomu, aby naučilo řidiče „běžných“ verzí dostat ze svých strojů maximum.
Teď vůbec poprvé zveřejnil McLaren také první fotky interiéru varianty GTR a nutno dodat, že s běžným automobilem mnoho společného nemá. Posádka má k dispozici dvojici karbonových skořepin ne nepodobným těm z šampionátu německého mistrovství cestovních vozů, přičemž konstruktéři je v zájmu úspory hmotnosti montují přímo k podlaze.
Sedačky jsou standardně doplněny šestibodovými bezpečnostními pásy a jsou kompatibilní se systémem HANS vyvinutý kvůli ochraně krční páteře profesionálních závodníků. Volant je odvozen z McLarenu MP4-23, a pokud přemýšlíte, co je to za model, vězte, že se nejedná o nic menšího než monopost formule 1 z roku 2008. McLaren říká, že všechny ovládací systémy automobilu jsou navrženy tak, aby je měl řidič po ruce i v případě, že má na sobě závodní kombinézu i plné vybavení včetně helmy a rukavic.
Fitness program Driver neobsahuje, je spíše mentální přípravou pro majitele na to, co je pro ně připraveno a že to stojí za to… Britové pro majitele P1 GTR připravili jízdy na šesti vybraných okruzích zařazených do F1, k dispozici budou mít inženýra přes telemetrii a video-analýzu i osobního trenéra, který pomůže se zlepšováním schopností i časů.