autoweb.cz > McLaren > McLaren P1 > McLaren P1 GTR (2015): čistě okruhová verze zaokrouhlí svůj výkon na rovných 1000 koní
McLaren P1 GTR (2015): čistě okruhová verze zaokrouhlí svůj výkon na rovných 1000 koní
Na okruhy orientovaný hybridní stroj ponese označení P1 GTR a podle prvních informací to zdaleka nebude jen lehce vyladěná standardní verze. Benzín-elektrické pohonné ústrojí kombinující bi-turbo V8 o objemu 3,8 litru a elektromotor zaokrouhlí svých 916 koní na rovnou tisícovku a na podvozku s rozšířeným rozchodem se místo původních silničních pneumatik objeví hladké slicky.
Ani aerodynamika nezůstane původní. McLaren prozatím vypustil pouze obrázky se siluetou, i z nich je ale patrné, že karoserie projde změnami a dostane poněkud agresivnější design. Velké zadní křídlo se pravděpodobně nebude zcela zasouvat do zadní části a hydraulické jednotky by mohly být nahrazeny lehčími pevnými vzpěrami.
Přesný počet vyrobených aut údajně dosud nebyl stanoven, automobilka však oslovila všech 375 majitelů stávajícího typu P1, kteří měli podle McLarenu primární právo vybrat si. Ti, kteří na novinku reagovali pozitivně, již složili zálohu. Jestli jich bylo hodně anebo naopak málo a část z plánovaného počtu aut bude nabídnuta veřejně, zákulisní zprávy neříkají.
Co naopak víme, je, že McLaren nezačne vyrábět provedení GTR dříve než uzavře produkci „běžné“ varianty P1. K tomu by mělo dojít někdy v polovině příštího roku, takže okruhový vůz bude představen přesně 20 let po vítězství modelu F1 GTR ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans z roku 1995.
Cena závodního modelu P1 bude odpovídat jeho exkluzivitě. Britové za něj budou chtít 1,98 milionu liber, což v přepočtu podle současného kurzu vychází na 68,3 milionu korun. Za tuto částku však majitel nezíská pouze samotný vůz, ale stane se součásti „programu GTR“. Ten zahrnuje třeba konzultace s Frankem Stephensonem, ředitelem odpovědným za design, výcvik na simulátorech F1, pomoc od fitness instruktorů závodního týmu ale také tréningy na okruzích po celém světě.
Pokud máte dojem, že chystané aktivity jsou až nápadně podobné tomu, co nabízí svým nejlepším klientům Ferrari, máte v zásadě pravdu. Britové se programem XX zjevně nechali inspirovat, na druhou stranu ale proč nedělat něco, co zákazníci skutečně chtějí a jsou za to ochotni zaplatit, že?
zdroj: Autocar