McLaren MP4-12C GT3 už jezdí

Závodní verzi modelu MP4-12C prověřil na okruhu Silverstone nový testovací jezdec Álvaro Parente. Výrobce je s výsledky velmi spokojen.

Proti běžné silniční verzi McLaren MP4-12C prodělalo závodní provedení několik zásadních změn. Mezi ty patří například aerodynamický upgrade. Jde především o přední splitter, zadní pevné křídlo či nový zadní difuzor. Aerodynamické prvky jsou nastavitelné podle potřeby.

O pohon se stará stejně jako v případě civilního provedení dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,8 litru, který spolupracuje s nově vyvinutou závodní převodovkou Ricardo. Ta nahrazuje sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou montovanou do civilních verzí. O přesném výkonu agregátu nemáme zprávy. Motor běžně disponující výkonem 600 koní by mohl být ještě o kousek silnější.Úprav se dočkal podvozek, který musí konstrukčně odpovídat požadavkům Mezinárodní automobilové federace FIA (zakazuje používání aktivního zavěšení jako má sériová verze). Nejen jeho naladění bylo před samotným jízdním testem prověřováno na simulátoru společnosti McLaren. Velkou výhodou je fakt, že McLaren GT tým spolupracuje s dodavateli technologií pro formuli 1 a může tedy těžit i z jejich zkušeností.

Brzdy jsou vybaveny novým systémem ABS divize Bosch Motorsport, brzdové kotouče dodá Akebono (stejné najdete i na monopostu McLaren F1). Šasi vozu samozřejmě tvoří lehké a pevné kompozitní materiály. Například kompaktní karbonový monokok, ve kterém závodník sedí, váží pouhých 75 kilogramů.

autoweb.cz

18.3.2011 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist