autoweb.cz > Mazda > Mazda 6 > mazda 6 kombi > Mazda6 Wagon 2.2 MZR-CD GT
Mazda6 Wagon 2.2 MZR-CD GT
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
S Mazdou6 jsme jezdili několikrát a pokaždé si nás získala svým přístupem k zábavné jízdě. Jak jsme již psali v testu benzínového kombíku, dieselového sedanu nebo nejsilnějšího benzínového liftbacku, Mazda6 se může postavit našemu oblíbenému Fordu Mondeo. Ale mezi konkurenci klidně můžete počítat i prémiový produkt mnichovské značky. Nevěříte? Tak čtěte dál.
Co je nového
Mazdu6 jsme podrobně rozebrali již ve zmíněných recenzích, takže se místo rýpání do detailů věnujme tomu nejdůležitějšímu – novému turbodieselu 2,2 l pod kapotou. Má 185 koní a 400 Nm, což napovídá hodně zajímavé věci.
Nový motor uděluje Mazdě velmi slušnou dynamiku, o čemž se mohli přesvědčit všichni dotírající „manažeři“ v passatech a octaviích TDI. Pomocí točivého momentu 400 Nm si dokáže Mazda6 levý pruh dálnice podmanit a díky 185 koním výkonu neutuchá akcelerace ani ve velmi neslušných rychlostech.
Vrozená chuť zatáčet
Jenže Mazda6 neumí jen drtit konkurenci v levém dálničním pruhu. Sice to bude velkému množství zákazníků stačit, ale nadšenec, který potřebuje nutně dieselový kombík, si na zakroucené silnici rozhodně přijde na své.
Mazda6 těží na okreskách z dvou velmi důležitých věcí – relativně nízké hmotnosti a lichoběžníkového předního zavěšení. Z auta cítíte každým coulem skutečnost, že slova jízda a ovladatelnost byla v seznamu úkolů vývojářů nejvýše a tučně zvýrazněna.
Nepamatuji si, kdy by mne dieselový kombík takhle bavil. Jestli vůbec někdy… Když si vzpomenu na BMW 530xd, to působilo proti Mazdě6 až obézně a neohrabaně. Jistě, srovnávat pětkového bavoráka s Mazdou6 je nesmysl, ale jen pro vaši představu…
S kým ale Mazdu6 srovnávat můžeme, je BMW 320d Touring. Už jen to, že si dovolím Mazdu6 proti tomuto autu postavit, naznačuje, jak povedeným vozem Mazda6 je. Mazda6 2.2 MZR-CD dokonce BMW 320d ve výkonech překonává, ale v zatáčkách nejde ani tak o suchá čísla jako o schopnost dostat je na silnici.
Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
A zde se objevuje snad největší překvapení. Mazda6 2.2 MZR-CD nemá s přenosem výkonu žádný problém a ani při plném plynu na dvojku z vracečky neprojevuje tendenci k vydávání kouřových signálů od vnitřní pneumatiky. Přední kola sice pod náporem 400 Nm trochu zaprotestují, ale Mazda6 pevně drží zvolenou linii a neztrácí trakci. Řízení je komunikativní tak, jak jen může u dieselové předokolky být a směle se trojkovému BMW dokáže vyrovnat. Volant Mazdy6 přesně informuje o zbývající přilnavosti předních kol a brzy nabudete dojmu, že v tomhle autě je stabilizační systém úplně zbytečný. Přesně jako u trojkového BMW.
Vůbec, Mazda6 2.2 MZR-CD má až podivně bavorákoidní charakter, který se v tom správném světle ukáže v rychlých na sebe navazujících zatáčkách. Zpočátku vám může Mazda6 připadat až nervózní a nedočkavá, ale brzy si najdete rytmus a najednou zjistíte, že se pohybujete rychlostmi, které přísluší spíše vozům z jiné kategorie. Udržovat velmi vysoké tempo na okresní silnici není s Mazdou6 problém a díky silnému motoru se všechny otravné rovné úseky mezi zatáčkami výrazně zkrátí. Ideálně trefit apex je hračka, a to jsem ještě nemluvil o báječně přesné šestistupňové převodovce s krátkými drahami řazení…
Vejde se do ní také něco?
Sakra, tohle má být ale přeci test praktického dieselového kombíku a ne ostrého hatchbacku… Proto bych se mohl konečně místo bláznění po okreskách věnovat tomu, co nabízí Mazda6 Wagon ze své praktičnosti.
Kufr má solidní velikost a podobně jako u BMW 3 se jeho roleta zvedá spolu s vyklopenými dveřmi. Jenže narozdíl od BMW 3 se roleta po zavření dveří zase vrátí na své místo. Sklopením zadních sedadel se objem kufru výrazně zvětší, ale pochybuji, že krom stěhování almary a ledničky budete tuto vymoženost někdy potřebovat. Do Fordu Mondeo nebo VW Passat toho sice naložíte víc, ale na každotýdenní hypernákupy vám bude zavazadlový prostor Mazdy6 bohatě stačit.
Výbava testovaného exempláře byla podle očekávání velmi velkorysá včetně vyhřívaných kožených sedaček, parkovacího asistentu, tempomatu, navigace, systému sledování jízdních pruhů… A to vše za vcelku přijatelných 898 900 korun. Připlácí se vlastně už jen za metalízu, ale nevidím důvod, proč to dělat, když můžete mít Mazdu6 v téhle červené.
Verdikt
Mazdě6 nelze po řidičské stránce nic vytknout. Jezdí skvěle, je s ní zábava, neomrzí vás a díky silnému motoru si získáte převahu i nad nábožně uctívanými vozy.
Jistě, v interiéru najdete několik drobných ergonomických nedostatků (například ovládání palubního počítače, na které se těžko přivyká) a horších „neprémiových“ materiálů, ale to vše Mazdě6 odpustíte už proto, že se na okresce chová skoro jako hot-hatch.
Jestli toužíte po BMW 320d, ale vedení vaší firmy vám ho nechce dopřát, zkuste je přemluvit na tuhle Mazdu. Dostanete totiž prakticky stejně řidičsky zajímavé auto. Musím k tomu říkat víc?
Dalibor Žák, foto: autor
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Mazda6 Wagon 2.2 MZR-CD |
---|---|
0-100 km/h (s) | 8,5 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2183 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86,0 x 94,0 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 136 kW/ 185 koní při 3500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 400 Nm při 1600 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 116,7 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 216 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,2 / 4,8 / 5,7 |
Objem nádrže (l) | 64 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4785 |
Šířka (mm) | 1795 |
Výška (mm) | 1490 |
Rozvor náprav (mm) | 2725 |
Provozní hmotnost (kg) | 1585 |
Celková hmotnost (kg) | 2145 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 550 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1600 |
Zavazadlový prostor (l) | 519 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 898 900 Kč |