autoweb.cz > Mazda > Mazda6 bude pokračovat tam, kde BMW skončilo. Chce sexy zadokolku s řadovým šestiválcem
Mazda6 bude pokračovat tam, kde BMW skončilo. Chce sexy zadokolku s řadovým šestiválcem
Mazda se snaží neusnout na vavřínech. Nová Mazda3, modernizovaná 6 a crossover CX-5 vytváří skutečně lákavou nabídku. Japonská značka už dlouhou dobu prohlašuje, že by se chtěla stát více prémiovou, k čemuž učiní další krok. V budoucnu nabídne řadové šestiválce.
V květnovém hlášení pro investory společnost tiše potvrdila vývoj nových motorů. Mazda se odkloní od svých tradičných povedených čtyřválců, protože pracuje na přípravách prestižnějších řadových šestiválců.
Nové motory vzniknou v zážehové i vznětové podobě, k čemuž dopomohou technologie SkyActiv-X a SkyActiv-D. Mazda se chce dostat do konkurenčního boje mezi Audi, BMW, Jaguarem a Mercedesem-Benz.
Mezitím, co návrháři modernizují designový jazyk Kodo, inženýři vyvíjí hybridní hnací ústrojí, platformu pro elektromobil a novou velkou architekturu pro použití systému mild-hybrid a PHEV. Připravovaná velká architektura nabídne standardní pohon zadních kol, pohon všech kol i-Activ bude za příplatek.
Prvním modelem vzniklým na nové platformě by mohla být nová Mazda 6. Společnost už v minulosti prohlásila, že následující generace bude poháněna zadními koly, aby se vyrovnala BMW. V kombinaci s novým benzínovým šestiválcem SkyActiv-X se bude jednat o zajímavé a konkurenceschopné auto.