autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Mazda RX-9 – další podrobnosti
Mazda RX-9 – další podrobnosti
Mazda se dlouho trápí s novou generací rotačního motoru Wankel. Výsledky pořád nebyly natolik uspokojivé, až to vypadalo, že Mazda pošle celý projekt nástupce RX-7 k ledu. Nyní se ale zřejmě všechno obrátilo k lepšímu – projekt dostal zelenou a nová ganerace motoru Wankel prý již dosáhla požadovaných parametrů.
Mazda RX-9 (pokud se tak bude jmenovat) nepoužije netradiční koncepci Mazdy RX-8 s čtveřicí dveří, vrátí se k tradičnímu pojetí dvoudveřového kupé. Auto bude poměrně kompaktní, neboť má používat základ z příští generace roadsteru Mazda MX-5.Nový motor Wankel nese označení 16X, proti současnému motoru se zvětší (komory budou mít objem 1,5 až 1,8 l), dostane elektrický kompresor (to sníží ztráty) a jeho výkon bude minimálně 300 koní. Není to možná moc, ale nová Mazda RX-9 má vážit jen 1250 kg. Poměrem výkon/hmotnost tak nebude příliš zaostávat například za BMW M3.
Nová generace motoru Wankel bude efektivnější a hlavně čistší, takže vyhoví emisním předpisům Euro 5 a také přísným americkým normám. Je ale otázkou, co s kupé s rotačním motorem udělá Mazda. Existují dvě možnosti – buď se auto stane mainstreamovým produktem a bude na trhu soupeřit s konkurencí, nebo z něj Mazda udělá exkluzivní záležitost a raritu. Spekuluje se totiž o pohonu nikoli na benzín, ale na vodík.
autoweb.cz