autoweb.cz > Mazda > Mazda RX-8 se loučí poslední edicí
Mazda RX-8 se loučí poslední edicí
Celkem dobrá zpráva hned na začátek, to že se aktuální Mazda RX-8 s rotačním wankelovým motorem loučí neznamená nic jiného, než že se blíží zbrusu nová generace a my víme, co bude mít pod kapotou. Takže zamáčkněte slzu, doba bez silných dvoudveřových zadokolek nenastala, za pár týdnů budeme opět jezdit.
Tohle je ale jasná labutí píseň a jmenuje se Mazda RX-8 Spirit R. Pamětníci si možná vzpomenou, že stejné označení nesla i rozlučková verze Mazdy RX-7. To, co odlišuje „erko“ od klasiky, jsou brzdové třmeny nalakované červenou barvou, středová konzola v temně černé a možnost volby ze tří odstínů karoserie, konkrétně metalízy s nádechem hliníku, černé a krystalicky bílé.
Auto stojí na bronzových devatenáctipalcových kolech z lehkých slitin, motor, který zůstal beze změn co do výkonu a točivého momentu je spojen se zadními koly prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Interiér je čalouněný černou kůží s červeným obšitím, sportovní sedadla, volant, madlo ruční brzdy a tak.V seznamu vybavení, kterým můžete svou novou Mazdu osadit, jsou i osmnáctipalcová kola, větší brzdy nebo sportovní podvozek. A teď se dostaneme k tomu nejhoršímu. Dost zásadní komplikací pro všechny milovníky japonských kupé může být fakt, že bude vyrobenou pouhých tisíc kusů a tak nelze s objednávkou nijak otálet. Limitovanost produkce je ovšem banalita ve srovnání se skutečností, že se Mazda RX-8 Spirit R vůbec nepodívá do kontinentální Evropy a nejde o to, že situace na trhu není růžová. Celá edice je totiž vyhrazena pouze pro japonský trh.