autoweb.cz > Mazda > Mazda RX-7 skutečně bude – a s přeplňováním
Mazda RX-7 skutečně bude – a s přeplňováním
Rotační motor Wankel patří k Mazdě stejně jako TDI k Volkswagenu nebo písmeno M k BMW. Automobilka však s vývojem nové generace motoru s rotačním pístem uvízla na mrtvém bodě, neboť se nedaří splnit požadavky na hodnotu poměru mezi odevzdávaným výkonem a vypouštěnými emisemi.
Mazda hledá nové možnosti, aby byla nová generace motoru Wankel konkurenceschopná mezi novou vlnou sporťáků s tradičním pístovým motorem. A je dost dobře možné, že vedle přímého vstřikování dostane Wankel i přeplňování – ovšem neobvyklé pomocí elektrického kompresoru. Mazda totiž tento systém nyní intenzivně testuje a zdá se, že výsledky jsou velmi uspokojivé, neboť o něm již začínají představitelé značky hovořit otevřeně.Mazda chce pomocí přeplňování dosáhnout podobných výkonových parametrů, jaké nabízí například konkurenční Volkswagen Scirocco R. Ovšem při stejné hodnotě spotřeby a emisí. Tradiční neduh motoru Wankel, tedy nízký točivý moment ve středním pásmu otáček, se snad podaří částečně eliminovat.
Nová sportovní Mazda s rotačním motorem pravděpodobně ponese jméno Mazda RX-9, ale to ještě není potvrzeno oficiálně. Design by se měl odvíjet od nových konceptů, které automobilka představí ještě letos, ale to je to poslední, co nás skutečně zajímá. Důležité je, že duch Mazdy RX stále žije a že s odchodem současné Mazdy RX-8 letos na podzim nezanikne.
autoweb.cz