autoweb.cz > Mazda > mazda rx-7 > Mazda RX-7 skrývá pod kapotou čtyři rotory a obří turbo. Na kola posílá přes 1 000 koní
Mazda RX-7 skrývá pod kapotou čtyři rotory a obří turbo. Na kola posílá přes 1 000 koní
Wankelovým motorem oplývající Mazda RX-7 bude pro mnohé z nás jedním z těch nejzajímavějších aut, co kdy spatřila světlo světa. Nádherné kupé s exkluzivní technikou a parádními jízdními vlastnostmi. Někteří ale v RX-7 vidí ještě něco jiného – základ pro naprosto brutální tuning. A tohle je přesně ten případ.
Originální RX-7 měla pod kapotou dvourotorový wankelův motor 13B-REW o objemu 1,3 litru, doplněný twin-turbem. V sériové podobě generoval maximálně 280 koní, ale pro relativně lehký sporťák to byla slušná nálož. To byl ale samozřejmě jen začátek. Vůz se stal velmi oblíbeným mezi tunery a různé společnosti nabízely opravdu pořádné nárůsty výkonu.
Mazda RX-7 Davida Mazzeiho je úplně jiné zvířátko. Tenhle kousek se totiž dočkal výměny motoru. A nebyla to trochu těžkopádná záměna za LS-1 z Corvetty, tady se pod kapotu nastěhoval opět motor pana Wankela. A to možná ten úplně nejlepší – čtyřrotorový R26B o objemu 2,6 litru. Tedy přesně ten motor, který používaly prototypy Mazda 787B, když v roce 1991 vyhrály závody Le Mans.
Původně 700 koňmi oplývající bestie dostala pod kapotou vytuněné RX-7čky ještě další doping v podobě pořádného turba. Byť běžícího na nižší tlak 12 psi (0,83 bar), dokáže ze sebe tahle kombinace vytáhnout rovnou tisícovku koní. A nebyl by problém jít ještě dále. Při hrátkách s plnícím tlakem 14 psi (0,97 bar) motor s přehledem produkoval 1 100 koní – to už by však nevydržela převodovka. Ta je mimochodem sériová.
Nejúžasnější na celé přestavbě je ale zvuk, který se line z výfuku vyvedeného přímo z předního blatníku. A samozřejmě byste zde marně hledali katalyzátor, rezonátor i tlumič – tohle je prostě správný straight pipe. Ostatně, jak skvěle zní s můžete poslechnout na přiloženém videu.