Mazda představila dvě sportovní lahůdky, okruhovou MX-5 RS a nabroušenou trojku

Oba vozy se budou prodávat pod novou značkou Mazda Spirit Racing.
mazda-spirit-racing-2-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: Mazda

Japonská automobilka představila na domácím Tokijském autosalonu 2024 dvě sportovní lahůdky, které se postaraly o pořádný rozruch. Kromě toho, že naznačila návrat sportovního vozu s Wankelovým motorem, přivezla dvojici konceptů pod novou značkou Mazda Spirit Racing, jež navazuje na historický subbrand Mazdaspeed.

Prvním je oblíbený roadster Mazda MX-5 RS, druhým modelem pak ostřejší Mazda3. Přesnější informace zatím nebyly zveřejněny, nicméně několik detailů, které tyhle lahůdky přinášejí, víme.

Podívejte se na videotest Mazdy MX-5

První a zásadní informací je, že nezůstane pouze u konceptů, ale oba vozy se budou skutečně vyrábět. Jestli jen pro japonský trh, nebo se auta podívají i do světa, zatím nevíme. Severoamerický trh přichází v úvahu, zda-li také Evropa, to je skutečně ve hvězdách.

Nicméně doufejme, protože tohle každého nadšence zahřeje u srdce. Podívejme se na obě auta blíž. Hlavním zaměřením jsou závodní okruhy, takže základem je upravený podvozek a také aerodynamika, která využívá poznatky z japonské závodní série Super Taikyu.

Jasným rozpoznávacím znamením v případě „Miaty“ je výraznější bodykit s dominantním splitterem pod předním nárazníkem, lehčí kola značky Rays, lepivější pneumatiky Bridgestone Potenza, silnější brzdy Brembo a větší koncovka výfuku. Nechybí ani unikátní polepy či černý paket.

Uvnitř zase trůní dvojice skořepinových sedaček Recaro se závodními pásy a volant potažený Alcantarou s červenou značkou na dvanácté hodině. Totéž čeká na pasažéry uvnitř Mazdy3 a v podobném duchu se nesou i úpravy exteriéru. Hatchback se navíc pyšní velkým karbonovým spojlerem na zádi.

Bohužel zvýšení výkonu motoru není příliš jasné, hovoří se o rovných 200 koních (standardní atmosférický dvoulitry Mazdy MX-5 poskytuje 184 koní). Stejně tak výrobce v minulosti několikrát dementoval zvěsti o ostré verzi Mazdy3, která by konkurovala tradičním hot-hatchům, takže si zájemci musejí vystačit spíš s tímto drobným továrním tuningem.

Něco nám ale říká, že ani tak nemusíme smutnit. Jednak se k nám ani jedno auto dost možná nedostane, za druhé si neděláme žádné iluze o tom, že by úpravy neměly být funkční. Japonští zákazníci dostanou nejen o něco rychlejší, ale také schopnější sportovní náčiní na okruhové dny.

7.2.2024 7:05| autor: Hugo Kottás | zdroj: Mazda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist