autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Mazda představila dvě sportovní lahůdky, okruhovou MX-5 RS a nabroušenou trojku
Mazda představila dvě sportovní lahůdky, okruhovou MX-5 RS a nabroušenou trojku
Japonská automobilka představila na domácím Tokijském autosalonu 2024 dvě sportovní lahůdky, které se postaraly o pořádný rozruch. Kromě toho, že naznačila návrat sportovního vozu s Wankelovým motorem, přivezla dvojici konceptů pod novou značkou Mazda Spirit Racing, jež navazuje na historický subbrand Mazdaspeed.
Prvním je oblíbený roadster Mazda MX-5 RS, druhým modelem pak ostřejší Mazda3. Přesnější informace zatím nebyly zveřejněny, nicméně několik detailů, které tyhle lahůdky přinášejí, víme.
Podívejte se na videotest Mazdy MX-5
První a zásadní informací je, že nezůstane pouze u konceptů, ale oba vozy se budou skutečně vyrábět. Jestli jen pro japonský trh, nebo se auta podívají i do světa, zatím nevíme. Severoamerický trh přichází v úvahu, zda-li také Evropa, to je skutečně ve hvězdách.
Nicméně doufejme, protože tohle každého nadšence zahřeje u srdce. Podívejme se na obě auta blíž. Hlavním zaměřením jsou závodní okruhy, takže základem je upravený podvozek a také aerodynamika, která využívá poznatky z japonské závodní série Super Taikyu.
Jasným rozpoznávacím znamením v případě „Miaty“ je výraznější bodykit s dominantním splitterem pod předním nárazníkem, lehčí kola značky Rays, lepivější pneumatiky Bridgestone Potenza, silnější brzdy Brembo a větší koncovka výfuku. Nechybí ani unikátní polepy či černý paket.
Uvnitř zase trůní dvojice skořepinových sedaček Recaro se závodními pásy a volant potažený Alcantarou s červenou značkou na dvanácté hodině. Totéž čeká na pasažéry uvnitř Mazdy3 a v podobném duchu se nesou i úpravy exteriéru. Hatchback se navíc pyšní velkým karbonovým spojlerem na zádi.
Bohužel zvýšení výkonu motoru není příliš jasné, hovoří se o rovných 200 koních (standardní atmosférický dvoulitry Mazdy MX-5 poskytuje 184 koní). Stejně tak výrobce v minulosti několikrát dementoval zvěsti o ostré verzi Mazdy3, která by konkurovala tradičním hot-hatchům, takže si zájemci musejí vystačit spíš s tímto drobným továrním tuningem.
Testy sportovních vozů
Něco nám ale říká, že ani tak nemusíme smutnit. Jednak se k nám ani jedno auto dost možná nedostane, za druhé si neděláme žádné iluze o tom, že by úpravy neměly být funkční. Japonští zákazníci dostanou nejen o něco rychlejší, ale také schopnější sportovní náčiní na okruhové dny.