autoweb.cz > Mazda > Mazda nahlíží do budoucnosti
Mazda nahlíží do budoucnosti
Techniku pro druhou dekádu jednadvacátého století vyvíjí Mazda. S novou modulární platformou dosáhne firma obrovských úspor při vývoji. Motory Sky pak splní normu Euro 6 aniž by byly dražší než současné jednotky. Všechny novinky testuje automobilka na několika prototypech s karoseriemi Mazdy 6, ve výrobě je uvidíme roku 2012.
Platforma nové generace sestává z jednoduše tvarovaných modulů, které se svařují dohromady. Podle konfigurace mohou na stejném základu vyrůst auta velikostí od Mazdy 3 po CX-7. Japonci dokonce pracují na adaptování platformy pro příští Mazdu 2. Ačkoli je konstrukce o třicet procent tužší než podvozek současné Mazdy 6, váží méně.V minulosti jsme slýchali spíš o menších motorech Sky, tentokrát se však mluví o turbodieselu se zdvihovým objemem 2,2 litru a dvoulitrové benzínové jednotce. Konstuktéři vsadili na pokročilá řešení, přesto by nové motory měly být levnější než současná generace pohonných jednotek.
Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zážehový čtyřválec dostane atmosférické plnění. Nabídne spoustu točivého momentu odspodu a jeho emise v příští Mazdě 6 nepřekročí 130 gramů CO2 na kilometr. Současné platformy nepojmou jeho rozměrné výfukové potrubí, objeví se proto až v chystaných modelech, postavených na nové architektuře. Diesel se sníženým kompresním poměrem bude se 105 gramy na kilometr ještě zelenější. Díky nově řešenému vstřikování a proměnnému časování ventilů vyhoví už od začátku normě Euro 6, která se stane povinnou v roce 2013.Seita Kanai, šéf výzkumu a vývoje u Mazdy, o platformě a nových motorech říká, že mají budoucnost zajištěnou na deset let dopředu. Nejméně tak dlouho totiž udrží krok s legislativou nejen v Evropě. Pomohou Mazdě zůstat víceméně nezávislým výrobcem s kompletní nabídkou, ačkoli Japonci prodávají jen 1,2 milionu aut za rok. Z tohoto počtu by na nové platformě mohlo stát až osm set tisíc vozů.
autoweb.cz