autoweb.cz > Mazda > Mazda 5 s pohonem všech kol
Mazda 5 s pohonem všech kol
U MPV nebývá pohon všech kol příliš častý, má ho například Volkswagen Sharan Syncro. Zákazníkům, kteří nevyžadují rovnou SUV, ale potřebují dostatečně prostorné auto a vyrážejí do horských podmínek, může taková nabídka skvěle vyhovovat.
MPV Mazda 5 se nedávno začalo prodávat i na českém trhu, kde je k mání s benzínovými čtyřválci 1,8 a 2,0 litru za cenu od 590 000 Kč. Cena dvoulitrových turbodieselů ve dvou výkonových verzích (110 a 143 koní) začíná na 660 tisících korun.
Mazda 5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Mazda nyní na japonský trh uvádí pětku vybavenou systémem pohonu všech kol ATTC (Active Torque Control Coupling), vycházejícím z Mazdy 6. Mazda 5 4WD bude k dispozici v kombinaci s jediným motorem – s benzínovým dvoulitrem. Systém ATTC rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola podle rychlosti otáčení kol a polohy plynu. Výhodou systému je možnost přepínání mezi režimy 2WD a 4WD stiskem tlačítka, což přijde vhod na mokrých nebo zasněžených silnicích.
Je škoda, že se zatím nepočítá s importem Mazdy 5 4WD do Evropy, protože by si kupce vzhledem k nepočetné konkurenci pravděpodobně našla. Uvidíme v budoucnu.
Jan Cacek