autoweb.cz > Mazda > Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě
Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě
Facelift supermini Mazda 2 se představil v Paříži, na změny pod kapotou si však malé auto ještě pár měsíců počká. V první polovině roku 2011 začne v Japonsku produkce motorů SkyActive, dříve známých pod prostším označením Sky. Mazda chystané jednotky přejmeovala, ale výkony zůstávají. První benzínový motor SkyActive bude o patnáct procent úspornější než dosavadní jednotky, diesel o celých dvacet procent.
Obě jednotky dostanou kompresní poměr 14:1. Mezi benzínovými motory je to rekordně vysoká hodnota, Mazda tvrdí, že takového kompresního poměru ještě žádný zážehový motor nedosáhnul. Japonci zároveň tlumí i naše obavy o kultivovanost, nežádoucích zvuků by mělo být minimum. Mazda 2 SkyActiv-G údajně vystačí s 3,6 litry na sto kilometrů, aniž by potřebovala hybridní pohonné ústrojí nebo jiné triky. Ačkoli není jasné, podle jakých norem byla spotřeba měřena, hodnota pod čtyři litry je skvělá v každém případě.Motor SkyAtive-D bude také psát historii. Stejná komprese jako u benzínového sourozence (14:1) je ve světě dieselů velmi nízká, podle Mazdy opět rekordně. Snížení by mělo mít vliv nejen na kulturu projevu, ale především na spotřebu jednotky. Dvacetiprocentní redukce je obrovským skokem vpřed.
Mazda 2 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zvyšování účinnosti motorů je jen jedním z klíčů k zelenější budoucnosti. Stejně důležité je snižování ztrát v pohonném ústrojí. Proto Mazda vyvinula dvě nové převodovky. Automat SkyActive-Drive a manuál SkyActive-MT jsou lehčí než technika kterou nahrazují a jejich vnitřnosti po sobě dokáží kluzat s menším třením.
autoweb.cz