autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Mazda 2 1.3 MZR 86 k (2009): Čtenářský test
Mazda 2 1.3 MZR 86 k (2009): Čtenářský test
Nejnovější Mazdu 2 jsme si představili nedávno a tak se nyní přímo nabízí poohlédnout se zpět po předchozí generaci očima čtenáře. Nebo spíš čtenářky? Mazda 2 svou velikostí a tvary se pasuje spíše do role ženského auta a proto jsme oslovili šťastnou majitleku Lucii, která nám nejenže poskytla svoje auto k fotografování, ale také se nám svěřila se svými dojmy.
„Auto jsem kupovala v roce 2009 jako nové, takže v něm jezdím už skoro šest let. Za tu dobu jsem najela 102 tisíc kilometrů a jsem stále velmi spokojená. Nejvíce se mi líbí to, jak vypadá. Nová Mazda 2 je skutečně krásná a podle mě ještě hezčí, ale nemyslím si, že by moje auto vedle ní nějak výrazně zestárlo. Pořád je to docela hezké a roztomilé auto,“ říká Lucie na adresu designu.
„Další věcí, kterou na autě oceňuji, je prostornost. V Mazdě jezdím nejčastěji sama, většinou do práce, ale když je potřeba, v pohodě odveze další tři dospělé cestující. Navíc má překvapivě velký kufr. Protože ráda sportuji, trochu mě mrzí, že se do něj nevejde jízdní kolo, ale to se u takhle malého auta nelze divit. Jinak je to uvnitř vážně docela velké auto.“
„Na druhou stranu mi strašně moc vyhovuje, jak je Mazda 2 skladná. Každý den musím řešit problém s parkováním před prací a následně před domem, a Mazdička se vejde úplně všude. To je prozatím jeden z důvodů, proč ji nechci vyměnit za větší auto, ačkoliv přávě z důvodů, že potřebuji často odvézt nějaké větší věci, se poohlížím po větším autě.“
„Často také jezdím delší trasy po dálnici, kde bych se ve větším autě cítila o něco bezpečněji, protože ve větších rychlostech mi připadá Dvojka méně stabilní. Do povolených 130 km/h je ale všechno v pořádku a Mazda 2 se řídí opravdu velmi snadno. Posilovač řízení je tak akorát lehký a řadicí páka vysoko na palubní desce je hned po ruce, hlavně se mi ale líbí velká zpětná zrcátka, ve kterých je toho hodně vidět.“
Mazda 2: Co jsme o ní napsali, když byla nová?
„O Mazdě 2 se často říká, že je s ní velká zábava, což je věc, kterou jako žena, která má raději klidnou jízdu, nedokáži příliš docenit, ale pokaždé, když auto půjčím nějakému chlapovi, tak si libuje. A já se jenom držím madla a nestíhám křičet! Nejlepší je prý to, jak jí klouže zadek, mě to naopak trochu vadí a spíš se toho bojím, ale při běžné jízdě mi auto nepřipadá nijak zákeřné.“
„Co se líbí nejen chlapům, ale i mně, je motor. Na dálnici bych uvítala, kdyby byl trochu silnější, ale už jsem se naučila nikam nespěchat. Když už ale spěchám, např. na schůzku, ve městě dokáže být Mazda opravdu svižná. Také je fajn, že moc nežere. Za šest let mám průměrnou spotřebu kolem 6,0 l/100 km.“
„Na autě mi vyhovuje ještě jedna věc – je naprosto bezproblémové. Za celou dobu vlastnictví, tedy nějakých šest let, jsem neměla jediný neplánovaný výdaj, jezdila jsem jenom na předepsané prohlídky, kupovala pneumatiky a dolévala vodu do ostřikovačů. Až teď řeším první problém, který ale není moc vážný – trochu cvaká kladka na kompresoru klimatizace. Karoserie nikde nerezne a technicky je auto úplně v pohodě.“
„Kdybych to měla shrnout, s Mazdou 2 jsem naprosto spokojená a kdybych neměla potřebu vlastnit o něco větší auto, nikdy bych nepřemýšlela nad tím, že ji vyměním. A když už by to mělo přijít, moc se mi líbí nová Mazda 3 a ještě víc Mazda 6, ta je neskutečně nádherná. Zatím ale zůstávám věrná mému autu, protože se mi pořád líbí, je pohodlné, vevnitř prostorné, jezdí svižně a všude zaparkuje.“
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1349 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 185/55 R15 |
Pneumatiky vzadu | 185/55 R15 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 63 / 86 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 122 v 3500 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 172 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,9 / 4,6 / 5,4 |
Objem nádrže (l) | 43 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3885 |
Šířka (mm) | 1695 |
Výška (mm) | 1475 |
Rozvor náprav (mm) | 2490 |
Provozní hmotnost (kg) | 1030 |
Celková hmotnost (kg) | 1485 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 500 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 900 |
Zavazadlový prostor (l) | 250 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 339 900,- Kč (v době představení) |
Základní cena test. verze | 99 999,- Kč (nejlevnější ojeté auto) |