Maybach Exelero

Marketingový nástroj firmy Fulda se do výroby nedostane, ale jinak je plně funkční. Dokonce má 700 koní a jezdí 350 km/h.

Postavit mnohamilionovými náklady jediný kus automobilové exotiky jen proto, abyste ho obuli na své nové pneumatiky a všem ukázali, že vydrží skoro trojnásobek dálničního limitu, je sice hodně rozhazovačné, ale také vysoce stylové, obzvlášť když nezapomenete dodat, že něco podobného jste s Maybachem spáchali už před sedmdesáti lety.

Jisté je, že stejně jako tenkrát se ani dnes nebude testovací prototyp sériově vyrábět. Pokud ve zdraví přežije testování, může se pravděpodobně těšit na čestné místo ve vstupní hale u Fuldy, Mercedesu či Maybachu.

Německá pneumatikářská firma Fulda zadala vývoj a výrobu Maybachu, který si k účasti na vývoji Exelera (název je odvozený z angličtiny a foneticky znamená něco na způsob „zrychlovače“) přizval i studenty univerzity ve Pforzheimu.

 

Výsledkem je dvoumístné kupé s přejatými prvky designu z různých koutů světa a historie – od McLarenu SLR a Bentleye Continental T až po asijské koncepty a parní mašiny z předminulého století.

Exelero měří do délky 5,9 metru, do šířky 2,1 metru a do výšky 1,4 metru.

Je postavené na základech z Maybachu 57, avšak s objemem přeplňovaného dvanáctiválce zvýšeným na 5,9 litru. Výkon 700 koní a točivý moment 1020 Nm stačí i při závratné hmotnosti 2,7 tuny na zrychlení z nuly na sto za 4,4 sekundy.

Při testech na italském oválu Nardo v něm dosáhl německý závodník Klaus Ludwig oficiálně potvrzené rychlosti 351,45 km/h.

Pneumatiky nové řady, kvůli kterým Exelero vzniklo, mají průměr třiadvacet palců a rozměr 315/25.

redakce autoweb.cz

13.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist