autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Máte chuť na ostřejší Mazdu?
Máte chuť na ostřejší Mazdu?
Takhle to vypadá, když se do práce pustí automobilky a ne nějaký garážový rádobytuner. Mazda na výstavě SEMA v americkém Las Vegas ukázala upravené modely a některé se skutečně dostanou na silnice nabo aspoň na závodní okruhy. Pojďme si tedy postupně představit všechny upravené Mazdy a říci si k nim něco bližšího.
Mazda2 Evil Track
Tohle je čistě závodní auto (na obrázku tmavě šedá dvojka s číslem 55), které splňuje regule závodních sérií SCCA a NASA (neplést s Národním ústavem pro letectví a vesmír, i když tahle malá Mazda bude asi zatraceně rychlé létat…). Upravená Mazda 2 dostala závodní podvozek, brzdy, odlehčená kola o rozměru 15×9″ s pneumatikami 225/45 R15, ochrannou klec, nové sání i výfuk a počítač zaznamenávající data z telemetrie.Mazda2 Street
Některé prvky ze závodního vozu se promítly i do tohoto silničního. Auto dostane značky a ze svého závodního vzoru si bere vlastně jen ta speciální odlehčená 15″ kola se silničními pneumatikami.
Mazda MX-5 Super20
Na oslavu dvacátého výročí roadsteru MX-5 připravila Mazda tuto speciálně upravenou verzi nejen pro silniční ježdění, ale i pro závody. Vpředu se usadil kompresorem přeplňovaný motor Cosworth (výkon bohužel neznáme) a auto jezdí na novém podvozku i brzdách. Z celé smečky vypadá tento model snad nejlákavěji.
Mezi další zajímavosti patří upravená Mazda3 Turbo Sedan s přeplňovaným čtyřválcem 2,5 l o výkonu přes 250 koní, novým podvozkem a ostrými brzdami. Nadšence do okruhového jezdění ale bude určitě více zajímat Mazda MX-5 Cup. Okruhové MX-5 jezdí vlastní pohár od roku 2006 a tato se přidá. Vpředu najdete upravený dvoulitr o výkonu 195 koní, který svou sílu posílá na zadní kola, jež obouvají závodní slicky.Pod povrchem Mazda MX-5 Cup neukrývá žádné tajnosti, všechna závodní auta mají sériové převodovky, prakticky sériové brzdy, sériová 17″ kola se shodnými pneumatikami 225/40 ZR17, nastavitelný podvozek a ochrannou klec místo střechy, která je demontována. Hmotnost vozu připraveného závodit je 1170 kg.
Mazda vedle těchto exponátů přivezla ještě další kusy, například závodní Mazdu 3 s motorem o výkonu přes 500 koní nebo kupé Mazda RX-8 Grand-Am GT s vyladěným motorem Wankel, který točí přes 9000 ot./min. Tato Mazda vyhrála letošní šampionát Grand-Am GT v hodnocení jezdců, týmů i výrobců.
autoweb.cz