autoweb.cz > Maserati > Maserati svolává velké modely, ne však v Evropě
Maserati svolává velké modely, ne však v Evropě
Agentura ukrytá za zkratkou NHTSA ve Spojených státech dohlíží mimo jiné na to, aby výrobci včas a bez vytáček vyměnili jakékoli vadné díly na svých prodaných autech. Evropské úřady přistupují ke stejné práci laxněji. Nezřídka se stává, že za oceánem běží obrovské svolávací akce, zatímco z evropských aut nevzrušeně upadávají důležité součástky. Zda si podobnou situací projdeme také letos díky Maserati, není zatím docela jasné.
Americké zastoupení značky svolává téměř tisícovku vozů Quattroporte a GranTurismo modelového roku 2009, vyrobených od 3. července 2008 do 30. září 2008 (osmička není překlep). Auta mají na zadních nápravách špatně vyrobené vodicí tyče. Ty by mohly v nejhorším případě selhat za jízdy a způsobit náhlou výraznou změnu geometrie, a tedy ztrátu ovladatelnosti.Jde čiste o teoretický problém, výměna je preventivní – v souvislosti s touto svolávací akcí zatím nedošlo k žádným vážným nehodám. Vadná zadní náprava je však samozřejmě vážná věc. NHTSA proto majitelům důrazně doporučuje nechat si výměnu provést. Autorizované servisy Maserati opraví postižená Quattroporte a GranTurisma zdarma počínaje zářím.
Na evopském břehu Atlantiku je zatím ticho. České zastoupení Maserati, potažmo celý region, svolávací akci nechystá a o žádném problému neví. Nepodařilo se nám bohužel zjistit, jestli mají česká auta na zadní nápravě stejné díly jako jejich americké protějšky. Český importér na tuto otázku nedokázal odpovědět a v továrně v Itálii mají celozávodní dovolenou.
Vzhledem ke skromným objemům výroby Maserati je nicméně pravděpodobné, že konstrukce zadní nápravy bude pro Evropu i Ameriku stejná. Auta se také vyrábí na stejné lince v Modeně. Auta prodaná v českých zemích by proto mohla mít stejné vadné vodicí tyče jako ta Americká. Pokud máte jedno doma, volejte dealerovi a zkuste z něj dostat víc informací.
autoweb.cz