autoweb.cz > Maserati GranTurismo MC Stradale
Maserati GranTurismo MC Stradale
Obrovské kupé od Maserati nikdy nepatřilo k nejrychlejším autům na silnici. Zákazníkům to vadí, zdá se, protože u svých prodejců často žádali ostřejší verzi, vhodnout také k použití na okruzích. Nyní ji dostanou. GranTurismo MC Stradale bude nejlehčím, nejsilnějším a nejrychlejším silničním modlem v nabídce.
Inženýři se inspirovali závodními stroji pro podniky Trofeo GranTurismo MC a třídu GT4. Navrhli nový přední nárazník i prahy, ale především nasadili pořádný difuzor. Koncovky výfuku ústí uprostřed auta nad difuzorem, potrubí tak nenarušuje proudění pod autem. Stradale má větší přítlak než ostatní granturisma, ale odpor vzduchu zůstal stejný. Vyšší není ani spotřeba, které pomáhá nespecifikovaná redukce hmotnosti.Motor pochází z GranTurisma S, respektive jde o stejný vidlicový osmiválec původem od Ferrari. Objem 4,7 litru zůstal zachován, ale výkon vyskočil na 457 koňských sil. Na zadní kola je posílá robotizovaná sekvenční převodovka. GranTurismo vůbec poprvé pojede přes tři sta kilometrů v hodině. Čas potřebný ke zrychlení z nuly na sto Maserati neudává, ale verze S zvládá disciplínu za 4,5 sekundy a MC Stradale bude o pár desetin rychlejší.
Automobilka píše také o nespecifikovaných úpravách na podvozku. Ostré GT je prý „obratnější, aniž by obětovalo cokoli ze své pověstné kvality jízdy“. Očekávejte tedy podvozek sice tvrdý, ale naladný s trochou ohledů k živým bytostem na palubě. Více informací se dozvíme kde jinde než v Paříži. První auta by se měla objevit na trhu v první čtvrtině příštího roku.
autoweb.cz