Maserati Boomerang na prodej

Slavný koncept se bude po třech letech opět dražit. Ojedinělý kus supersportovní historie muže být váš za odhadovanou cenu 23 milionů korun.

Jeden z nejvlivnějších konceptů motoristické historie je opět na prodej. V sobotu 12. února bude jediný vytvořený kus dražit Christie´s v Paříži a předpokládá se, že jeho cena může vystoupat až k hranici 23 milionů korun. Naposledy změnil Boomerang majitele před třemi lety, také na aukci v Paříži, kde jeho cena dosáhla v dnešním přepočtu 19 milionů korun.

Maserati Boomerang od Giorgetta Giugiara se jako koncept poprvé objevil v roce 1971 na autosalonu v Turíně. Tehdy ještě nefunkční model později viditelně ovlivnil tvary takových legend, jakými byly Lamborghini Countach či Lotus Esprit.

O rok později se v Ženevě objevil Boomerang už v plně funkční verzi s vidlicovým osmiválcem Maserati o objemu 4,7 litru s výkonem 310 koní. S pětistupňovou ruční převodovkou prý dosahoval tachometrových 300 km/h. Reálná rychlost však mohla být i o několik desítek km/h nižší.

V roce 1974 byl Boomerang prodán ve Španělsku do soukromých rukou, což je z dnešního pohledu zcela nepředstavitelné. Tehdy však šlo o poměrně rozšířenou praxi a po autosalonu v Barceloně přešel Boomerang do vlastnictví majitele jednoho z tamních kabaretů.

V roce 1980 se Boomerang dostal do Německa, kde proběhla mnohaletá a nákladná renovace. V roce 1990 se už jako klasika objevil na výstavě historických aut v Paříži a při této příležitosti ho jako jeden ze sudích podepsal na zádi sám Giugiaro.

Poslední majitel nechal Boomerang zevrubně prohlédnout u specializované firmy, která se soustředila hlavně na funkčnost elektroniky. Jen tato oprava vyšla na 900 tisíc korun.

Po technické i kosmetické stránce je ale Boomerang v jedinečném stavu a s více než třicetiletým odstupem poskytuje úchvatný pohled na to, jak futuristické byly tehdejší automobilové vize. Samostatnou kapitolou je řešení interiéru a přístrojové desky, zhuštěné do kruhového kráteru uprostřed volantu. První sériové auto s volantem s pevným středem se přitom objevilo teprve před několika měsíci v podobě Citroenu C4.

Boomerang je mezi srovnatelnými auty jedinečný i tím, že je přihlášený do silničního provozu a je plně funkční. S ohledem na jeho historický význam, řadu mezinárodních cen a stupeň zachovalosti je jeho mnohamilionová hodnota dobře odůvodnitelná. A mimochodem, všechny poháry z výstav jsou v ceně, stejně jako automatická vstupenka do všech mezinárodních přehlídek nejvyšší kategorie.

redakce autoweb.cz

7.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist