Maserati Alfieri (2014): italská odpověď na Porsche 911 a Jaguar F-type
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Maserati Alfieri (2014): oficiálně a zatím bez turba, technicky je to GranTurismo MC Stradale
Maserati Alfieri (2014): oficiálně a zatím bez turba, technicky je to GranTurismo MC Stradale
První fotografie nové koncepční studie Maserati Alfieri se na internetu objevily už před pár hodinami, takže jsme vám mohli tuto novinku ukázat ještě v noci, chyběli nám však oficiální technická data, což se ukázalo jako poměrně zásadní nedostatek.
Původně jsme se domnívali, že dvoudveřové kupé je vlastně překarosované Ferrari California T s dvakrát přeplňovaným osmiválcem, realita je však poněkud prozaičtější. To, na co se díváte, je totiž technicky značně přepracovaný derivát Maserati GranTurismo MC Stradale.
Jak už bylo řečeno, vůz vzdává hold Alfierimu, jednomu z bratří Maseratiových a zakladateli automobilky a zároveň je připomínkou stoletého výročí od založení této italské manufaktury, která dnes pracuje pod dohledem Ferrari a křídly koncernu Fiat/Chrysler.
Design nového stroje se podle jeho tvůrců zčásti vzhlíží v překrásném Maserati A6G CS z roku 1954, ale také v modelech 3500 GT (1957), 5000 GT (1959) a Indy (1969) zároveň je ale zřejmé, že nechce být příliš retro. Jeho základ tvoří platforma již zmiňovaného modelu MC Stradale zkrácená o 240 mm, takže ve výsledku má koncept na délku 4590 mm a rozvor je rovných 2700 mm. Pro úplnost tady máme i zbylé dvě hodnoty – šířka činí 1930 mm a výška jen 1280 mm.
Také pohonná jednotka je více než povědomá, a pokud jste očekávali nové osmiválcové biturbo z Californie, patrně budete zklamáni. Pod přední kapotou je osvědčená atmosférická V8 o objemu 4,7 litru s výkonem 460 koní při 7000 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 520 newtonmetrů v 4750 ot./min. Motor je spojen se šestistupňovým automatem umístěných u zadní nápravy společně se samosvorným diferenciálem přenášejícím sílu na jedenadvacetipalcová kola (vpředu jsou dvacítky), dynamikou se však Maserati jaksi nepochlubilo.
O možné sériové produkci také zatím nepadlo ani slovo, zástupci automobilky nicméně v Ženevě prohlašují, že by Alfieri mohlo „ideálně doplnit současnou sestavu“. Snad tedy Italové tuto příležitost nezahodí.