autoweb.cz > BMW > Manhart MH3 V8 RS Clubsport (BMW M3 E92)
Manhart MH3 V8 RS Clubsport (BMW M3 E92)
Osmiválcové kupé dostalo nový osmiválec. Snadná výměna? Ne tak docela, u Manhart Racing vměstnali pod kapotu BMW M3 řady E92 kromě čtyř decilitrů navíc také dvě turba, mezichladiče a celkem 750 koní. Zadokolka s 910 newtonmetry zrychluje na stovku za 3,2 sekundy a jede přes 350 kilometrů v hodině. Říká si MH3 V8 RS Clubsport.
Motor auta pochází z BMW X5 M. Z 555 na 750 koňských sil mu kromě jiných turbodmychadel pomohl nový titanový výfuk se závodními katalyzátory a řada menších úprav. Do auta se vešel (musel) i chladič oleje z X6 M. Kvůli dvěma stovkám koní navíc znatelně posílily vnitřnosti osmiválce, ladiči Manhart Racing pořídil M3 mimo jiné kované písty a ojnice.Osmiválec mnichovských superkupé se přestěhoval i s automatickou převodovkou, dvouspojkové ústrojí z atmosférického BMW M3 by příval točivého momentu nevydrželo. MH3 V8 RS Clubsport je stále zadokolka. Diferenciál pochází z minulé generace BMW M5.
Odlehčování probíhalo rozumně. Vzhledem k ceně výměny motoru však nebyl velký problém pořídit autu řadu karbonových dílů víka kufru a krytu motoru. Z uhlíkem vyztužených plastů je také difuzor pod zadním nárazníkem, zrcátka, zadní křídlo nebo nástavce prahů a blatníků. Ty poslední mají co schovávat, MH3 dostalo ultralehká dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/30 vpředu a 325/25 vzadu. Celkem auto váží 1590 kilogramů (suchá hmotnost), nepatrně méně než standardní M3 s lehčím motorem.Změn se dočkal také interiér, jemuž dominuje ochranná klec Weichers. Karbonová skořepinová sedadla jsou z karbonu a jejich vývoj má plně na svědomí Manhart Racing. Stejnou značku jako celé auto nese také nový přístrojový panel s ukazateli plnicího tlaku a dat naměřených akcelerometrem, umístěný uprostřed palubní desky.