autoweb.cz > Rimac > Luxusní měděný hypersport k 15. výročí. Rimac začíná mrkat po benzinu
Luxusní měděný hypersport k 15. výročí. Rimac začíná mrkat po benzinu
Společnost Rimac se za 15 let svého působení na trhu s rychlými vozy zvládla úspěšně etablovat a významné výročí oslaví speciální edicí vlajkového modelu Nevera. Firma oznámila, že vyrobí celkem devět takových kousků, z nichž každý bude stát 2,35 milionu eur, tedy zhruba 65 milionů korun. První vůz se představí na letošním Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu, kde absolvuje slavný výjezd do kopce.
Na ničem se nešetří
Výroční edice samozřejmě na ničem nešetří a jde o vůz v nejlepší výbavě. Karoserii ve spodní části ozdobí lesklá uhlíková vlákna, na horní zase zcela nová měděná barva s matným povrchem. Žádnou takovou barvu model Nevera zatím neměl. Rimac použil měděnou barvu také na zvýraznění kol, zatímco označení „15th Anniversary“ zdobí dveře. Limitovaná Nevera se navíc chlubí po celé délce jedinečným vzorem obvodových desek Rimacu, který vozu rozhodně na kráse neubírá. Ba naopak.
Měděné téma se samozřejmě zrcadlí i uvnitř auta, přičemž zákazníci si mohou vybrat černé nebo bílé provedení interiéru a sedadel. Rimac 15. výročí zdůrazňuje po celém interiéru, přičemž číslo 15 najdeme embosované na měděných opěrkách hlavy i dveřních panelech. Mezi sedadly najdeme také výrobní číslo vozu a roky 2009-2024 symbolizující dosavadní životní cyklus značky.
Testy sportovních vozů
Pod kapotou klasika
Automobilka se nicméně ve vztahu k limitované edici nezmiňuje o technických specifikacích. Dá se tudíž předpokládat, že limitka dosáhne stejného výkonu a točivého momentu jako běžná Nevera. Ta nabízí 1 914 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,75 sekundy při maximální rychlosti 415 km/h.
Zakladatel společnosti Mate Rimac ušel během let rozhodně dlouhou cestu. Připomeňme, že současný ředitel začínal přeměnou svého BMW E30 3 Series z roku 1984 na elektrické auto. V roce 2011 firma představila vůz Concept_One, který začala dodávat zákazníkům o pět let později. Model C_Two debutoval v roce 2018 a stal se předchůdcem dnešního modelu Nevera.
Benzinová budoucnost?
Rimac se zaměřuje na výkonné a plně elektrické supersporty a v roce 2021 se spojil s Bugatti, čímž vznikla společnost Bugatti-Rimac, jež přinesla model Tourbillon. Technologie baterií Rimac zaujala i skupinu BMW, která ji hodlá impementovat do svých modelů v následujících letech. Rimac rovněž vyvíjí autonomní robotaxi nazvané Verne, které by mělo být uvedené na trh v Evropě do dvou let. „Upřímně, když jsem začal s prvním autem v garáži, ani ve snu mě nenapadlo, že budeme tam, kde jsme o 15 let později,“ řekl samotný ředitel během oznámení limitované edice modelu Nevera.
Ačkoli se společnost proslavila hlavně důrazem na elektrifikaci vozidel, Mate Rimac tvrdí, že automobilka není výhradně elektrická. Před sloužením s Bugatti začala pracovat na vlastní technologii spalovacích motorů, takže není vyloučeno, že v dalších 15 letech uvidíme i benzinové či hybridní modely.