Luxusní limuzíny do 200 tisíc korun. Jsou lákavé, ale pozor na drahý servis

Láká vás nákup luxusní limuzíny s malým rozpočtem do 200 tisíc korun? Překvapivě najdete docela velký výběr, ale u všech si musíte dát pozor na nákladný servis.
bmw_750li_699-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: BMW

Koupě ojetých luxusních limuzín za pouhý zlomek jejich původní oficiální prodejní ceny neustále láká spoustu automobilových nadšenců. Vždyť už začátkem tohoto tisíciletí v Evropě i na dalších kontinentech vyráběly přepychové modely s velmi pokročilým komfortem a špičkovým jízdním prodejem, z nichž se sice stávají moderní klasiky, ale i v dnešních dnech je můžete koupit doslova za pár šupů.

To nás inspirovalo, abychom otevřeli české inzerce a s virtuálním rozpočtem do 200 tisíc korun začali nakupovat. Současně jsme si dali jediné kritérium výběru – vidlicový osmiválec pod kapotou. A co jsme našli? I dnes vám tyto peníze budou stačit, ale musíte se připravit na výrazně dražší servis i celkový provoz. I když už totiž jsou tyto limuzíny levnými auty, jejich provozní náklady jsou stejné jako v době jejich největší slávy.

BMW 750 Li

Už na začátku našeho hledání nám padlo do oka kultovní BMW řady 7 z kontroverzní designové éry vedené tehdejším šéfdesignérem značky Chrisem Banglem. S naším rozpočtem si navíc můžete dovolit i ještě luxusnější verzi s prodlouženým prostorem pro více místa na zadních sedadlech, továrně pojmenovanou E66. Standardnímu modelu se přitom říkalo E65.

Za 199.900 Kč se nám povedlo najít originální a zachovalé BMW 750 Li E66 v nejprestižnější výbavě Individual. Pod kapotou má atmosférický benzinový vidlicový osmiválec N62 o 362 koních spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou. I v dnešních dnech tenhle luxusní kočár nadělá spoustu parády a přitahuje pozornost milovníků starších bavoráků.

Audi A8 4.2

A ještě levnější může být konkurenční Audi A8 druhé generace D3. To jsme v českých inzercích našli v opravdu hezkém stavu za pouhých 150 tisíc korun! Prodejce uvádí, že vůz je v maximální nadstandardní výbavě a vždy dostal veškerý servis, jaký potřeboval. To je nepochybně lákává nabídka, ale připomínáme, že servisní kolečko tím rozhodně nekončí.

A co Audi A8 nabízí? Prodejce uvádí, že má slabší 4,2litrový vidlicový osmiválec s nepřímým vstřikováním paliva MPI o 334 koních, jež je o pouhých 16 koní slabší než přímovstřiková varianta motoru FSI. Standardem modelu pak byla automatická převodovka.

Mercedes-Benz S500

Dalším konkurentem „našeho bavoráku“ je vlajkový Mercedes-Benz, který jsme našli s osmiválcovou motorizací obchodně označovanou jako 500. Jedná se o generaci W221, ale už první informace z inzerátu napovídají, že se v tomto konkrétním kousku skrývají další investice. Osmiválec totiž čeká na výměnu rozvodů, které s jistotou budou stát v řádu desítek tisíc korun a spolu s nimi bude potřeba opravit další drobnosti, jež se budou postupně objevovat.

Mercedes-Benz S500 se tehdy vyráběl s atmosférickým 5,5litrovým vidlicovým osmiválcem o 388 koních, automatickou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic. A mimochodem, zapomněli jsme uvést, za kolik jste jej našli. Téměř dvacet let starou vlajkovou loď stuttgartské automobilky si dnes můžete koupit za nijak vysokých 150 korun.

Lexus LS 430

Japonci na přelomu osmdesátých a devadesátých let doslova hodili vidle do trhu s luxusními limuzínami, když oficiálně představili novou prémiovou značku Lexus. Jejím prvním modelem byla limuzína Lexus LS 400 a její evoluci si můžete koupit v rozpočtu do 200 tisíc korun. Námi vybraný Lexus LS 430 je navíc přímým konkurentem všech výše uvedených aut, ale slibuje mnohem větší spolehlivost. Vždyť to znáte… je to Toyota.

Námi vytipovaný Lexus LS 430 je třetí generací japonské limuzíny a pod kapotou má atmosférický 4,3litrový vidlicový osmiválec 3UZ o 290 koních s automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. V českých inzercích jej najdete i za méně než 200 tisíc korun a celkově slibuje dlouhodobou spolehlivost i přijatelnou dostupnost náhradních dílů. Tohle je asi ta nejlepší volba, pokud si chcete splnit sen o dostupné luxusní limuzíně.

20.6.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist