Lotus Elise S Cup R (2014): na okruhy i s kompresorovým čtyřválcem

Řady závodních Lotusů doplní britská malosériová značka novým okruhovým modelem Elise S Cup R s kompresorovou osmnáctistovkou.

Označení Cup bylo u automobilky Lotus poslední dobou spojováno se šestiválcovými modely Exige, nově však byl do sortimentu okruhového náčiní zařazen také roadster Elise S doplněný pevnými střešními panely a spoustou komponentů podle specifikace FIA.

Název vozu napovídá, že se základem přestavby stal Elise S vybavený příčně uloženým celohliníkovým čtyřválcem 2ZR-FE od Toyoty o objemu 1,8 litru s variabilním časováním ventilů VVT-i a mechanicky poháněným kompresorem Magnuson R900. Kolik koní z něj Lotus vyždímal v závodní verzi, v tabulkách nespecifikuje, zmiňuje se však pouze o závodní jednotce ECU a tak je možné, že se od původních 220 koní a 250 newtonmetrů příliš nevzdálil.

Co naopak zůstalo původní, je hmotnost 924 kilogramů, což může na první pohled vypadat jako promarněná možnost, ve voze je však dodatečně namontována ocelová klec, hasicí systém, šestibodové bezpečnostní pásy, další chladiče a pár jiných přidaných věcí, které váhu jen zvyšovaly. Konstruktéři proto použili odlehčené závodní sedačky se systémem Hans, kovaná kola (vpředu šestnáctky, vzadu o palec větší s pneumatikami Yokohama Advan Neova AD07) či polykarbonátové zadní okno.

Společně s karoseriovým bodykitem, stavitelnými tlumiči, tužšími pružinami a vylepšeným brzdovým systémem s vrtanými kotouči se podle Lotusu podařilo vylepšit čas verze Cup R na okruhu dlouhém pět kilometrů o docela slušné čtyři sekundy, ačkoli netušíme, o kterou závodní dráhu se přesně jedná.

Pochopitelně vůz si Lotus neponechá pouze pro své značkové poháry, i když také tam se s nimi počítá, ale budou k mání pro kterýkoli závodní tým či soukromníka za 39 125 liber bez daně, což v přepočtu dělá kolem 1,5 milionu korun i s DPH.

8.11.2013 9:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist